نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر ضرورت افزایش برنامه های قرآنی تاکید کرد و گفت: تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به مقام‌های عالی در حوزه قرآن بسیج شوند.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ 07 February 2023

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه مسابقات سراسری جمع خوانی و مدیحه سرایی قرآن کریم ویژه دانش آموزان دختر در حسینیه ثارالله دزفول، چهل سال چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ماه رجب را تبریک گفت و افزود: ماه رجب ماه ولایت، ماه شعبان ماه رسالت و ماه رمضان ماه ضیافت الهی است.
وی یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامیداشت و گفت: مردم در سال‌های قبل طوری برنامه ریزی می‌کردند که بتوانند بیشترین استفاده و بهره را از ماه رمضان ببرند برای همین در ماه رجب و شعبان برای ماه ضیافت الهی آماده می‌شدند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ماه رجب و شعبان را ماه‌های خودسازی دانست و اظهار کرد: اگر همه درختان به قلم و تمام دریاها به مرکب تبدیل شوند و تمام انسانها نویسنده فضایل امام علی(ع) باشند هرگز نمی‌توانند فضایل امیرالمومنین را بیان کنند.
وی با بیان اینکه تمام غرب و شرق فضایل امام علی(ع) را پر کرده است، افزود: قرآن کریم ظاهر و باطن و ۷۰ سر دارد که انسان تنها با باطن می‌تواند به آنها راه یابد.
حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه فقط مطهرین می‌توانند به عمق قرآن دست یابند، گفت: تلاوت قرآن زیبا از رویش‌های انقلاب است که قبل از انقلاب در مهجوریت کامل بود.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب چیزی به عنوان اعتکاف نشنیده بودیم؛ برگزاری اعتکاف از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
امام جمعه اهواز با بیان اینکه ایران قاریان برجسته ای در نقاط مختلف دارد، گفت: بعد از تلاوت صحیح، زیبا و فهم آیات، عمل کردن به آیات و رساندن آن به نسل بعدی در مرحله نهایی قرار دارد.
وی با اشاره به عمر ۴۴ ساله انقلاب اسلامی افزود: دشمنان تصور می‌کردند این انقلاب فقط سه ماه دوام می‌آورد همچنین در اغتشاشات اخیر تصور کردند کار تمام است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: ۴۴ سال انواع فشارها را بر مردم ایران تحمیل کردند تا مردم از انقلاب برگردند ولی نه تنها ملت ایران دست از انقلاب برنداشتند بلکه هر سال پرشورتر در صحنه‌ها حاضر شدند.
وی افزود: طبق اعتراف دشمنان، کافی بود فشاری که بر ملت ایران وارد کرده بودند ۶ ماه در کل کشورهای اروپایی سرشکن شود تا همه آنها متلاشی شوند.
حجت الاسلام موسوی فرد به دستاوردهای متعدد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اروپا مشکلات زیادی در حوزه اقتصاد دارد ولی دولت انقلابی تسلط کامل نسبت به گرانی ها دارد و مشکلات را حل خواهد کرد.

نور انقلاب اسلامی خاموش نشدنی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز از میزبانی مردم شهیدپرور و قرآنی دزفول از دانش آموزان قرآنی سراسر کشور قدردانی کرد و گفت: نور انقلاب اسلامی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی با وجود تلاش‌های فراوان دشمن برای ضربه زدن به آن خاموش نشدنی است.
مسعود حمیدی نژاد افزود: ده ها نفر از افرادی که آرزوی نابودی انقلاب را داشتند در گور هستند ولی این انقلاب همچنان نورافشانی کرده و کل جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
وی از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و افزود: دختران قرآنی تربیت کنندگان نسل قرآنی سرزمین هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: گمشده امروز همه دنیا قرآن و اهل بیتی است که امروز دارد خودش را در کل دنیا به واسطه قرآن نشان می‌دهد.
وی افزود: به برکت مقام عظمای ولایت، امام راحل(ره) و رهبر انقلاب نور انقلاب در کل دنیا می‌درخشد.
حمیدی نژاد با بیان اینکه دنیا آماده پذیرش دستاوردهای انقلاب است، اظهار کرد: توانمندی جمهوری اسلامی امروز از برکت شهدا در کل دنیا خودنمایی می‌کند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه مدیحه سرایی و جمع خوانی قرآن کریم طرفداران خاص خود را دارد، به دانش آموزان دختر توصیه کرد برای جذب بقیه اقشار جامعه از جمع خوانی قرآن استفاده کنند.
اصغر باقرزاده افزود: سپردن کار به دانش آموزان دختر در اردوها و برنامه‌های فرهنگی باعث پیشبرد بهتر اهداف می شود.
به گزارش ایرنا مسابقات کشوری دانش آموزان دختر جمع خوانی و مدیحه سرایی قرآن کریم با حضور ۱۵۰ دانش آموز دختر از ۱۳ استان کشور از امروز سه شنبه در اردوگاه شهید رجایی دزفول آغاز شد.
اختتامیه این مسابقات پنجشنبه برگزار و نفرات برتر اعلام خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار