سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت:از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، ۲ هزار و ۸۴۴ مورد بازدید کیفی توسط کارشناسان شرکت نفت از جایگاه‌های عرضه سوخت در این استان صورت گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 07 February 2023

به گزارش تابناک قم، محمدرضا حصیری ‌افزود: در این مدت ۹۸۶ مورد بازدید از مصرف‌کننده عمده و جزء از جمله بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیز صورت گرفت که از این تعداد ۵۵ مورد بازدید مشترک با متولیانی مانند اداره کل استاندارد و صنعت و معدن بوده‌است.

وی با بیان این‌که نظارت میدانی از سیاست‌های اصلی شرکت بعد از تامین و توزیع سوخت است، اضافه کرد: امسال بازدیدهای میدانی را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دادیم و موفق شدیم پرونده‌های متخلفان این بخش را شناسایی کنیم که بعضا انفرادی یا سازمان‌یافته و با کمک نیروهای امنیتی استان جمع‌آوری شد.

وی با بیان این‌که با توجه به تفاوت نرخ بنزین دولتی و آزاد، جریان به سمت قاچاق کاذب است، ادامه داد: در این عرصه باید هوشیارتر از گذشته عمل کنیم تا از انحراف سرمایه، هدررفت و سوءاستفاده تعدادی سودجو جلوگیری شود.

حصیری خاطرنشان کرد: بررسی جایگاه‌های عرضه بنزین و تلمبه جایگاه‌ها به‌صورت ماهانه توسط گروه‌های کارشناسی شرکت نفت و اداره استاندارد صورت می‌گیرد و در صورت وجود مشکل، اقدام به تعمیر و پلمب می‌شود.

وی با بیان این‌که بعد از هوشمندسازی جایگاه عرضه، تلمبه‌ها به‌صورت مکانیکی و دیجیتالی است، گفت: سیستمی که با برق کار می‌کند،‌ ممکن است دچار اشکال شود، ولی معمولا غیرعامدانه است.

به گفته وی، طبق وظیفه نظارتی که شرکت نفت دارد، کارشناسان این شرکت به‌صورت روزانه از جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح استان نظارت می‌کنند.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به این‌که بر روی تمام تلمبه‌های جایگاه عرضه سوخت برچسب شماره تلفن‌های بازرسی شرکت نفت نصب شده‌است، افزود: از همشهریان درخواست داریم اگر مواردی در انحراف از توزیع سوخت یا قاچاق سوخت مشاهده کردند، حتما از طریق مبادی امنیتی یا شماره شرکت ما را در جریان بگذارند.

۶۵ نقطه عرضه بنزین و ۴۲ جایگاه عرضه سی ان جی در استان قم فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار