ارتباط مخابراتی ۲۲۰روستا در بخش های کاکاوند و ایتیوند شهرستان دلفان همچنان به دلیل بارش برف سنگین روزهای گذشته قطع است و گروه های راهداری در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ 07 February 2023

به گزارش تابناک لرستان، بر اثر بارش سنگین برف و کولاک شدید در گردنه اشگنی سرکشتی ارتباط زمینی ۴۰روستای منطقه قطع شده بود که مسیر با تلاش شبانه روزی گروه های راهداری بازگشایی شد اما به سبب برف، یخبندان، کولاک و سخت گذر بودن گردنه تردد با استفاده از خودروهای کمک دار به سختی امکان پذیر است.

ایستگاه مخابراتی سرکشتی نیز به سبب برف، کولاک و یخبندان دچار نقض فنی و ارتباط تلفن همراه در این مناطق قطع شده که با توجه به اینکه این ایستگاه یک مرکز مادر است و ایستگاه های فرعی را تغذیه می کند، اختلال در آن موجب عدم کارآیی فرستنده های فرعی در این ۲ بخش شده است.

هم‌ اکنون ارتباط تلفن همراه بیش از ۲۰ هزار نفر اهالی ۲۲۰روستای بخش های ایتیوند و کاکاوند قطع شده است و اهالی این روستاها ارتباط مخابراتی ندارند به نحوی که علی محمدی از اهالی "وروشت" می گوید: ارتباط تلفن همراه در منطقه ایتیوند قطع شده است و مردم این روستاها دراین سرمای هوا باید ارتفاعات کوه کنار روستا راطی کنندتا تماس های ضروری را برقرار نمایند.

بارش برف موجب قطع برق ۴۰روستای سرکشتی شده بود که با تلاش های صورت گرفته دوباره وارد مدار شد اما کولاک و سرما موجب نقض فنی ایستگاه فرستنده تلویزونی واقع در کوه سرکشتی و برنامه های صدا و سیما در بخش ایتیوند قطع شده است.

فرماندار دلفان با بیان اینکه ارتفاع در برخی نقاط گردنه اشگنی به چهار متر هم می رسد علت طولانی شدن بازگشایی محور سرکشتی را برف، کولاک، ریزش بهمن و نقض فنی ماشین آلات راهداری به سبب سخت گذر بودن مسیر عنوان کرد و افزود: در یکی از نقاط گردنه اشگنی چهار دستگاه از ماشین آلات راهداری دچار نقض فنی شدند.

اصغر قهرمانی افزود: با این وجود گردنه بازگشایی شد اما به دلیل حجم یخبندان، تردد فقط با خودروهای کمک دار امکان پذیر است همچنین ایستگاه های فرستنده تلویزیونی و مخابراتی در کوه سرکشتی واقع شده اند که برف، کولاک و سرما موجب نقض فنی در این ۲ ایستگاه شده است.

وی یادآورشد : راه دسترسی به محل ایستگاه ها که در قله سرکشتی قرار دارند مسدود شده است و اعزام تیم های مخابرات و صدا و سیما به محل امکان پذیر نیست.

گردنه اشگنی در کوه سرکشتی و در مسیر ارتباطی نورآباد به امامزاده ابراهیم (ع)قرار دارد و مرتغع ترین گردنه در شهرستان دلفان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار