۳۳ طرح اشتغالزایی شامل ۳۰ طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه طرح بهزیستی آستارا به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰ 06 February 2023

۳۳ طرح اشتغالزایی شامل ۳۰ طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه طرح بهزیستی آستارا به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
به گزارش تابناک گیلان ، طرحهای افتتاحیه شامل پرورش گاو شیری با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شامل ۱۰ راس گاو واقع در روستای ویرمونی بود که با تسهیلات یک میلیارد ریالی بهزیستی و آورده ۵۰۰ میلیون ریالی مددجو راه‌اندازی شده است.
عنایت رضایی‌پور با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال کارگاه مورد نظر سه نفر است، افزود: طرح مربوط به خانواده‌ای با ۲ معلول بوده که توسط پدر خانواده ایجاد شده است؛ گاوها از نژاد هلندی-بومی هستند اما از آنجایی که چند راس از گاوها آبستن هستند، هنوز تولید شیری ندارند.
وی بیان کرد: طرح دیگر در زمینه زنبوداری در روستای خان‌حیاطی بخش لوندویل و شامل ۲۰۰ کلونی زنبور است که با سرمایه‌گذاری مشترک یک میلیارد ریالی بهزیستی و مددجوی زیر پوشش این نهاد راه‌اندازی شده است.
نماینده عالی دولت در آستارا اضافه کرد: طرح سوم در زمینه تولید دستمال کاغذی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید ۶ تن محصول در ماه است که با نشان تجاری آستارا وارد بازار خواهد شد و زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می‌کند.
وی اظهار کرد: مبلغ اعتبار اشتغالزایی بهزیستی آستارا ۱۱۰ میلیارد ریال برای سال جاری بوده و تا کنون برای ۱۲۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است که حدود ۲۰ درصد آنها شامل معتادان بهبودیافته، ۲۵ درصد زنان سرپرست خانوار و ۵۵ درصد توانخواهان زیر پوشش بهزیستی هستند.
رضایی پور عنوان کرد: نزدیک به ۴۵ درصد طرح‌های اشتغالزایی اداره بهزیستی آستارا در سال جاری مربوط به بخش‌های کشاورزی، دامداری، زنبورداری، مرغ بومی و سایر طرح‌ها در بخش تولید و از جمله پوشاک بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار