سه خانه محله در شهر بیرجند شامل گوهرسنگ، خراطی و صنایع دستی در ششمین روز دهه فجر با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 06 February 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، خانه گوهرسنگ، خانه خراطی و خانه صنایع دستی در شهر بیرجند روز دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار و شهردار بیرجند، جمعی از اعضای شورای شهر و مسوولان استانی به طور رسمی افتتاح شد.

این مراکز با هدف حمایت از اشتغال خرد، صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و شهرداری بیرجند برای هر کدام از آنها حدود ۷۰ میلیون تومان اعتبار صرف کرده است تا فضای مورد نیاز تعمیر و بهسازی شود و پس از آن به مدت یک سال به‌طور رایگان در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گیرد.

پیش از این ۲ خانه محله در شهر بیرجند فعال بود و اکنون با سه مجموعه جدید تعداد این پروژه‌های شهری به پنج مورد رسید.

فرماندار بیرجند هم در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهری مرکز استان گفت: امسال همزمان با دهه فجر ۱۲۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۶۶۲ میلیارد تومان برای شهرستان بیرجند پیش‌بینی شده است.

علی فاضلی‌فرد افزود: از مجموع پروژه‌های دهه فجر امسال ۱۱۱ مورد شامل ۴۸ پروژه شهری و ۶۳ پروژه روستایی، قابل افتتاح است که ۵۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۸ پروژه کلنگ‌زنی هم شامل هشت پروژه شهری و ۱۰ پروژه روستایی است که ۷۷ میلیارد تومان برای اجرای آنها اختصاص یافته است.

همزمان با ششمین روز دهه فجر زمین چمن مصنوعی دبیرستان برکت بیرجند نیز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و سایر مسوولان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین گفت: این زمین چمن به مساحت ۵۴۴ متر مربع یکی از ۱۵ پروژه‌ای بوده که در قالب طرح شهید سلیمانی احداث و برای ساخت آن حدود ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای امسال در خراسان جنوبی آغاز شد و در قالب این طرح ۶ سالن ورزشی، ۱۲ زمین ساحلی، ۱۵ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ کلاس تربیت بدنی در استان احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۲ پروژه از طرح شهید سلیمانی تاکنون به بهره‌برداری رسیده و امسال همزمان با دهه فجر چهار زمین چمن مصنوعی افتتاح می‌شود که زمین چمن مدرسه برکت مهرشهر یکی از آنهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی و ورزشی بین مدارس استان در دهه فجر خبر داد و گفت: ۲ سالن ورزشی با اعتبار سه میلیارد تومان نیز در بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح کارخانه بسته‌بندی حبوبات، غلات و خشکبار با ظرفیت تولید هزار و ۶۰۰ تن و اعتبار بالغ بر پنج میلیارد تومان در شهرک صنعتی بیرجند از دیگر برنامه‌های معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان بود.

بهره‌برداری از یک واحد سردخانه ۵۰۰ تنی و مدرسه چهار کلاسه روستای حسین‌آباد سادات همچنین کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه در سایت اداری از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان بیرجند در ششمین روز دهه فجر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار