هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان از امروز و فعالیت آن تا روز سه‌شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 06 February 2023

به گزارش تابناک بوشهر، معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز دوشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان، به‌تدریج از بعدازظهر سرعت وزش باد‌های جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت و با تداوم ناپایداری‌های جوی طی روز سه‌شنبه ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق در برخی نقاط استان با تمرکز بر ارتفاعات شرقی مناطق شمالی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: احتمال آبگرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن رواناب محلی، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از آبگرفتگی، رعد و برق و وزش باد اندیشیده شود و ضمن احتیاط در صعود به ارتفاعات، از سفر‌های غیر ضروری پرهیز شود.

معاون پیش‌بینی هوشناسی بوشهر گفت: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، از عصر امروز در ساعت‌هایی ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، از عصر امروز در ساعت‌های ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۹ دقیقه بامداد، مد اول ۰۹:۲۴، جزر دوم ساعت ۱۳:۴۹ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۳۲ دقیقه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار