مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از نوسازی و اصلاح ۱۲۰ هکتار از مجتمع باغات این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 06 February 2023

به گزارش تابناک اردبیل، قاسم محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ هکتار دیگر از باغات کشت و صنعت مغان هم برای سال آینده برنامه ریزی شده و در قالب این برنامه به تدریج درختان غیرمثمر، کم بازده و کهنسال حذف و نهال‌های مثمر و پربازده جایگزین آن‌ها خواهد شد.
وی همچنین از تشکیل کارگروه توسعه باغات در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد و گفت: این کارگروه به طور منظم ضمن بررسی آخرین وضعیت باغات، راهکار‌های لازم را برای حل مسائل و مشکلات ارائه می‌دهد تا طرح جامع تحول تدوین و برنامه بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت هم مشخص و ابلاغ شود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اجرای طرح "فجر توسعه" در باغات کشت و صنعت مغان اظهار کرد: این طرح همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سطح ۱۰۰ هکتار از مجتمع باغات میوه شرکت عملیاتی شده و انواع درختان میوه شامل گیلاس در سطح ۴۰ هکتار، بادام درختی ۲۵ هکتار و زیتون روغنی و کنسروی ۳۵ هکتار کشت خواهد شد.
محمدی یادآورشد: اقدامات اولیه طرح فجر توسعه باغات از قبیل آماده‌سازی، محیط یابی و کندن چاله‌ها در سطح ۶۵ هکتار آماده کاشت است و باقیمانده طرح در سطح ۳۵ هکتار۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی یادآورشد: چهار هکتار از این طرح بصورت باغ الگو برای شناسایی ارقام از لحاظ سازگاری، کمیت و کیفیت تولید میوه در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: با توجه به اینکه در سالیان متمادی هیچ‌گونه سرمایه گذاری در باغات میوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان صورت نگرفته، قسمت عمده‌ای از درختان مجتمع کهنه، پیر و فرسوده شده و باردهی استاندارد را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار