جانشین تیپ ۴۸ فتح جزئیاتی از نحوه شهادت بسیجی «داوود جاودانیان» در ارتفاعات شمال غرب را بیان کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 04 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ پاسدار امین قلی پور جانشین تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی تشییع شهید بسیجی داوود جاودانیان در شهرستان بهمئی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت بسیجی این شهرستان گفت: شب پنج شنبه در منطقه ماموریتی تیپ ۴۸ فتح در شمال غرب کشور بسیجی سرافراز «داوود جاودانیان» از شهرستان بهمئی در آن منطقه و در مأموریت حضور داشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد که شهادت این عزیز، برگ زرین دیگری برای ایران اسلامی به ویژه شهرستان بهمئی است.

وی در ادامه گفت: در منطقه ماموریتی شمال غرب بخشی از مرزبان‌ها و نیرو‌ها پاسدار هستند و برخی دیگر بسیجیان عزیز که از مرز جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد:در فصل زمستان در برخی از این مناطق ارتفاع برف بالغ بر ۱۰ متر می‌رسد.

سرهنگ قلی پور در خصوص حادثه‌ای که منجر به شهادت بسیجی اهل بهمئی در منطقه شمال غرب شد گفت: پنج شنبه شب و در هنگام تغییر شیفت، نیرو‌های مرزبان در ارتفاعات با شرایط بسیار سختی مواجه می‌شوند که باد شدید همراه با بوران و برف و مه شدید باعث شد که ۱۵ نفر از مرزبانان عزیز ما در این شرایط گرفتار شوند.

وی ادامه داد: با تماس و ارتباطی که این مرزبانان گرفتند یگان امداد و پشتیبانی به سمت این نیرو‌ها رفتند و با تشخیص مسیر و با سختی فراوان این نیرو‌ها را پیدا می‌کنند و پس از ۱۱ ساعت پیاده روی در این شرایط سخت با انتقال این نیرو‌ها ۱۴ نفر از این نیرو‌ها را احیاء می‌کنند و، اما متاسفانه حال شهید جاودانیان مساعد نبود.

جانشین تیپ ۴۸ بیان کرد: شهید با سختی فراوان به آمبولانس رسانده شده و در حال انتقال به شهر «میرآباد» قرار گرفت، اما به دلیل شرایط وخیم ایشان تقدیر بر این بود به درجه رفیع شهادت نائل گردد.
انتهای پیام‌/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار