مدیرعامل اتحادیه منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: مرتعداران این استان به دلیل بوروکراسی‌های اداری موجود، راغب به بیمه مراتع نیستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ 04 February 2023

صفر علیمردانی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه بیمه مراتع آمار بسیار کمی نسبت به استان‌هایی چون قم، یزد و مشهد دارد، اظهار داشت: از بیش از ۶ میلیون هکتار مساحت مراتع استان اصفهان تنها حدود ۲ هزار هکتار بیمه است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ هزار نفر مرتع‌دار در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: یکی از دلایل عمده نبود اقبال از بیمه مراتع در این استان، تبلیغ و معرفی نشدن این بیمه به مرتع‌داران بوده است.

مدیرعامل اتحادیه منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه مرتع‌داران ما هیچ شناختی از بیمه مراتع ندارند، خاطرنشان کرد: مسئولان استان نیز اذعان کردند که در زمینه آموزش و معرفی این بیمه بسیار ضعیف کار کردند.

علیمردانی افزود: چالش مهم‌تر این است که خیلی مشخص نیست بیمه مراتع در چه شرایطی به مرتع‌دار خسارت می‌پردازد در حالی که این بیمه اعلام کرده در شرایط خشکسالی، تگرگ و سیل می‌توانند به مرتع‌دار خسارت بپردازند اما مراتع با آسیب‌ها و خسارت بیشتری رو به رو هستند.

وی ادامه داد: یکی دو سال است که برخی آفات مانند ملخ که به مراتع استان هجوم آوردند، خسارت زیادی به مراتع وارد کردند و آفات دیگری که در این دو سال گذشته بر اثر خشکسالی‌ها گریبانگیر مراتع ما شده و این در حالی است که مرتع‌داران می‌گویند اگر بیمه مراتع در زمینه خشکسالی می‌خواهد کمک کند، ۱۰ سالی است که استان ما دچار خشکسالی شده اما این بیمه هیچ کمک و هزینه خسارتی تا به حال در این زمینه نپرداخته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار