معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در اولویت اول برای ارتقا قرار دارند و باید به بزرگراه تبدیل شوند.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 04 February 2023

بهزاد شاهسوندی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود یک‌هزار و ۷۶۷ کیلومتر راه نیاز به ارتقا دارد که بر اساس مطالعات ترافیکی در سه سطح اولویت بندی شدند، اظهار داشت: راه‌هایی که در سطح یک یا اولویت اول قرار دارند ۴۲۲ کیلومتر است که باید به بزرگراه تبدیل شوند.

وی ادامه داد: یکهزار و ۲۸ کیلومتر راه در سطح دو و مابقی در سطح سه قرار دارند که این دو سطح نیاز به بهسازی دارند و به طور مثال باید عرض مسیر و یا پل‌ها تغییر کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که در برخی مسیرها دیگر بزرگراه پاسخگوی حجم ترافیکی نبوده و از شرایط بزرگراهی خارج شده و باید از مسیر بزرگراهی به آزادراهی تبدیل شوند که با توجه به اینکه دسترسی‌های محلی در آزادراه‌ها از طریق تقاطع‌های غیر همسطح انجام می‌شود، این موارد در دست بررسی است.

شاهسوندی ادامه داد: بعضی محورها همچون نائین به اردستان یا اصفهان- شیراز از جمله محورهایی هستند که باید حتماً به آزادراه تبدیل شوند که البته اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده است.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری برای تبدیل این محورها به آزادراه استقبال می‌کنیم، گفت: این اداره محورهایی شامل اصفهان به شیراز، اصفهان به نائین، اصفهان اردستان کاشان و اصفهان به سمت داران و الیگودرز را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد داده است تا اگر سرمایه‌گذارانی تمایل داشتند نسبت به تبدیل این محورها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار