بهره‌برداری از طرح‌های شهری شهرداری در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای مجموع پروژه‌های کلنگ‌زنی شده شهرداری ۴۵۲ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 04 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از مراغه، محمد مقتومی با بیان اینکه پروژه بهسازی و ساماندهی بوستان قیزیل ارسلان مراغه با صرف اعتبار ۴۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این پروژه سال جاری آغاز شد و با همت شهرداری ظرف مدت کوتاهی به اتمام رسید.

وی افزود: در اجرای این پروژه شش هزار مترمربع کف‌پوش بتنی، شش هزار مترمربع آسفالت‌ریزی، هفت هزار متر جدول‌گذاری و ۳۲۰۰ مترمکعب دیوار سنگی اجرا شده است.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: در فضای سبز بوستان قیزیل ارسلان، کاشت پنج هزار بوته گل، ۲۵ اصله درخت و ۱۵۰۰ مترمربع چمن‌کاری انجام شده است.

مقتومی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، فضای سبز مناسب برای ساکنان خیابان آیت‌الله کاشانی و محلات پیرامون فراهم و فضاهای سبز شهری در بافت‌های پرتراکم و فشرده شهری ارتقا پیدا می‌کند و بر سرانه فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری مراغه، تاکید کرد: سه پروژه شامل تملک زمین زمین به منظور مسیرگشایی میدان عبدالقادر تا بلوار طبیعت، مخزن بتنی هزار مترمکعبی ذخیره آب خام فضای سبز شهری و دو باب گلخانه فضای سبز کلنگ‌زنی شده است.

شهردار مراغه ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای مجموع پروژه‌های کلنگ‌زنی شده شهرداری ۴۵۲ میلیارد ریال است.

مقتومی با بیان اینکه به منظور تملک و مسیرگشایی این مسیر ۴۵ متری که در زمینی به طول ۳۵۰ متر از میدان عبدالقادر تا بلوار طبیعت به مرحله اجرا در می‌آید، ۳۰۵ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: اهداف اجرای این پروژه تسهیل تردد شهروندان در مسیر بلوار طبیعت و دسترسی آسان به مناطق گردشگری، دسترسی خودروهای امدادی و شهروندان به بیمارستان امیرالمؤمنین و کاهش ترافیک موجود در مسیر پل هاشم‌آباد است.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری و ۱۱۵۰ مترمکعب حجم بتن‌ریزی این پروژه بوده است، ۸۰۰ متر جوی آب احداث شده و یک هزار متر جدول‌گذاری انجام خواهد شد.

شهردار مراغه گفت: به منظور اجرای پروژه این مسیر، شهرداری مراغه از دو هزار مترمربع کف‌پوش و ۱۲۵ تن میل‌گرد استفاده خواهد کرد و ۲۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی نیز برای مسیر اجرا خواهد شد.

مقتومی با اشاره به آغاز عملیات احداث مخزن بتنی هزار متر مکعبی شهرداری، افزود: این پروژه به منظور تأمین آب پایدار برای آبیاری فضای سبز جنوب غرب شهر از بستر رودخانه و تثبیت آن در مخزن بتنی، پروژه احداث مخزن بتنی یک هزار متر مکعبی و خطوط انتقال و توزیع آن به مرحله اجرا در می‌آید، با اجرای آن برداشت از چاه‌های آب کاهش پیدا می‌کند و با صرفه‌جویی در مصرف، از به هدر رفتن آب جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار احداث مخزن یک هزار متر مکعبی، خطوط انتقال آب به مخزن به طول دوهزار و ۱۵ متر و خطوط توزیع آب از مخزن به فضاهای سبز به طول ۲۹۲۲ متر اجرایی خواهد شد.

شهردار مراغه ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای مخزن بتنی هزار متر مکعبی ۱۰۲ میلیارد ریال است و تلاش داریم تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مقتومی با اشاره به آغاز احداث دو باب گلخانه برای تأمین مصارف شهرداری مراغه، اظهار کرد: مساحت این دو باب گلخانه حدود چهار هزار متر بوده و ۴۵ میلیارد ریال برای احداث آن اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

وی تاکید کرد: خودکفایی در تولید گل فصلی، ارقام ردیفی و درختان چندساله به همراه کاهش در هزینه‌های تولید و تولید ارقام و گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه، از اهداف اجرای این پروژه است.

شهردار مراغه گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیارد ریال برای تأمین بوته‌های گل فضای سبز شهری هزینه می‌شود که با احداث این دو باب گلخانه علاوه بر صرفه‌جویی در این هزینه، تولیدات مازاد به شهرداری‌های شهرهای همجوار فروخته و برای شهرداری منبع درآمدزایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :