نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام علی(ع) مظهر تقوا، ایمان و رحمت برای بشریت و رمز نجات مسلمانان تمسک و تبعیت از ولایت امیرالمومنین(ع) است.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 04 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم جشن ولادت امام علی (ع) و گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تجلیل از خادمان جانباز امامزاده محمد عابد (ع) افزود: حضرت علی علیه السلام اسوه پدری و حضرت زهرا (س) اسوه مادری و بسیار مصادیق نورانی و باعظمتی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امام علی (ع) مظهر تقوا، ایمان و رحمت برای بشریت است، گفت: تبعیت از ولایت امیرالمومنین (ع) و الگو گیری از سیره نورانی حضرت علی (ع) لازمه رفتار هر شیعه است و رمز نجات مسلمانان تمسک و تبعیت از ولایت امیرالمومنین (ع) است.
وی ادامه داد: زندگی امیرالمومنین به عنوان اسوه حسنه یاد می‌شود اگر بعد از پیامبر بخواهیم در راستای عدالت، جهاد، شهامت، غیرت، مردانگی، علم و کمالات فردی را معرفی کنیم هیچ کسی جز امیرالمومنین علیه السلام را نمی‌توانیم نام ببریم.
دری نجف آبادی اضافه کرد: صفات علی (ع) کمالات علی (ع) جهاد علی (ع) علم علی (ع) در هر زاویه دیگری بخواهیم بسنجیم در تراز بالا حضرت امیرالمومنین اسلام است.
وی با بیان اینکه الگو گیری از سیره حضرت علی (ع) در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، شیوه حکومتداری و مردم داری از جمله نکات مهمی است که همه باید به آن توجه داشته باشند، گفت: امیرالمومنین (ع) اسوه تمامی سجایای اخلاقی به شمار می‌رود و مصداق عینی و نمونه‌ای کامل از اخلاق سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی است و الگو گیری از ایشان راهگشا است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: علی (ع) سید مجاهدان راه خداست و حضرت زهرا سلام الله علیها سیده زنان مجاهد در راه خداست و در امر جهاد هیچ‌کس نمی‌توانست پا به پای علی علیه السلام حرکت کند.
وی یادآورشد: حضرت علی در ابتدای زندگی در دامن پیامبر صلی الله تربیت شد و متأسفانه امروز درک برخی افراد از امامت بسیار پایین است و جایگاه امامت و ولایت برای آنها غیر قابل فهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار