امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایام الله دهه مبارک فجر را باید گرامی داشت، گفت: شرکت گسترده در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن جزء بهترین عبادت های سیاسی است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 03 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: دشمنان در اغتشاشات اخیر با صرف هزینه های گزاف مادی، معنوی و انسانی تلاش گسترده ای برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی قبل از فرا رسیدن بهمن ماه و دهه فجر کردند، اما مردم با مشارکت در جشن های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن و سردادن شعار همیشگی مرگ بر آمریکا پوزه دشمن را به خاک می مالند.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر و گذشت ۴۴ از پیروی انقلاب اسلامی، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان با رجزخوانی های توخالی، صرف میلیاردها دلار هزینه، تشکیل اتاق های فکر و اندیشکده ها سعی داشتند نور انقلاب را خاموش و جمهوری اسلامی را ساقط کنند، اما در این مسیر بسیاری از دشمنان از بین رفتند، ولی انقلاب ما توفنده و نورانی تر از گذشته در جهان نورافشانی می کند.

خطیب جمعه ایلام یادآور با اشاره به شعار انقلابی و مفهومی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تاکید کرد: زمان رژیم پهلوی، ایران فاقد استقلال بوده و آمریکا بر کشور و ملت ایران مسلط و حاکم و جامعه غرق در فساد و تباهی بود و دژخیمان پهلوی صدای معترضان و مخالفان را خفه می کرد.

کریمی تبار ادامه داد: انقلاب ما الهی و برگرفته از مکتب انبیای بزرگی است و باید با تلاش بیشتر روز به روز وضعیت کشور ما بهتر شود و با وجود جوانان صاحب ایده و فکر همواره دستاوردهای جدیدی در حوزه های مختلف تولید و معرفی می شود.

وی اضافه کرد: جنک آمریکا و غرب، با خدا و دین اسلام، قرآن کریم و امام زمان(عج) است و ما نیز به علت پایبندی به ارزش دینی و به جرم مسلمانی هزینه هایی می دهیم که بالاترین عبادت و جهاد برای ما محسوب می شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: ۴۴ سال جنگ، تحریم، تهدید، ترور و تبلیغات گسترده دشمن علیه مردم مسلمان ایران اسلامی توسط ایادی آمریکا نباید فراموش شود هرچند با مدیریت عالی ولایت فقیه و پایمردی مردم و ملت ایران اسلامی، روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای تحت سلطه آمریکا بهتر است و وابستگی این کشورها به آمریکا مشکلات آنها را حل نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با اشاره به ۱۳ رجب و سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) الگوی واقعی پدر بودن در جامعه است و میزان شناخت و معرفت افراد از این امام بزرگوار باعث تعهد عملی آنها به فرامین الهی و فرایض دینی می شود و هرکسی به اندازه به فکر، اندیشه، عقل، درک و تلاش خود حضرت امام علی(ع) را بشناسد.

وی با بیان اینکه پیروی از مکتب شیعه افتخاری برای ما شیعیان است، یادآوری کرد: باید از نظر اعتقادی و عملی فاصله خود را با آن حضرت کمتر کنیم و با رفتار و گفتار خود مرید و پیرو واقعی حضرتش باشیم ، حضرت امام علی(ع) به عنوان اولین شخصیت مسلمان و ایمان آورنده به رسول خدا و دین اسلام در برابر سختی ها، ناملایمات و مشکلاتی که برای اسلام نوپا وجود داشت، در خط مقدم و پیشگام دفاع از پیامبر اکرم(ص) پیشگام بود و از همان ابتدای شکل گیری دین اسلام تا لحظه شهادت فداکاری های متعدد و بی مانندی را برای حفظ اسلام و آرامش رسول خدا (ص) انجام داد.

وی یادآور شد: حضرت امام علی(ع) از همان زمان نوجوانی تا شهادت پیوسته در جنگ مشرکین و منافقین و جهاد در راه خدا بود که این شاخصه مهم، برای عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و نیز زمامداران و مسوولان ما باید الگو باشد چرا که زندگی حضرت علی(ع) با وجود جایگاه رفیع در دین اسلام و مسوولیت هایش اما مانند فقرا زندگی می کرد، اما در شرایط فعلی جامعه ما این بخش ارزشمند از درس حاکمیت و زمامداری حضرت علی(ع) برای جامعه و مسوولان مورد غفلت واقع شده است و مسوولان و مدیران باید در سطح ففیرترین مردم زندکی و درآمد داشته باشند.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف، گفت: کسانیکه می توانند با خدا خلوت کنند سه روز در مسجد با زبان روزه، فقط یاد خدا و ارتباط با خدا داشته باشند، بسیار ارزشمند است، دانشگاه ها و آموزش و پرورش با دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند معتکف شوند، همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار