رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: همه دانشجویان فرزندان ما هستند، به همین منظور رعایت عدالت در برخورد با آن‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر، برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 03 February 2023

دکتر هاشم داداش‌پور در اختتامیه هفتاد و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه در کتابخانه مرکزی، مرکز اطلاع‌رسانی و اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز  دانشگاهی است که بنده آن را به دارالشهدای دانشگاه‌های کشور تعبیر می‌کنم، ادامه داد: این دانشگاه در خدمت دفاع مقدس بوده و شهدای بسیار بزرگی را به جبهه‌های حق علیه باطل تقدیم کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز پیش قراول و یا متحرک اصلی در جبهه‌های استان خوزستان است، افزود: خدا را شاکر هستیم که چنین دانشگاهی در کشور وجود دارد و امیدواریم در جبهه علمی و فناوری نیز بیش از گذشته در جهان اسلام بدرخشد.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این نشست، هم‌اندیشی در خصوص مسائل و اولویت‌های کلیدی دانشجویان و دانشگاهیان است. در حقیقت این گردهمایی فرصت بی‌نظیری است که به معاونان دانشجویی داده شد تا با درک شرایط، به جهت‌گیری و اولویت‌بندی فعالیت خود در دانشگاه‌ها بپردازند و در مسیر تعیین شده که به‌مانند نقشه راه است، حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست معاونان دانشجویی در چند حوزه به هم‌گرایی رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های کشور، سلامت جسم که به ورزش دانشجویان مرتبط می‌شود و مسائل و مشکلاتی که دانشجویان داشته‌اند و اکنون باید در جهت رفع آن‌ها کوشید از مسائل مهم نشست معاونان دانشجویی بود تا بر اساس آن‌ها دانشگاه‌ها برای آغاز ترم جدید آماده شوند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در این گردهمایی مسیر آینده دانشگاه‌ها تعریف شد، گفت: بنده از بدو ورود به سازمان امور دانشجویان چندین مسئله را اولویت خود می‌دانستم که خوشبختانه دو مورد از آن‌ها در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و تعیین و تکلیف شد.

داداش‌پور با بیان اینکه دانشگاه‌ها با هدف تحقق زیست سالم دانشجویی به استقبال ترم جدید بروند، ادامه داد: زیست سالم دانشجویی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها بود که با توجه به آن سلامت روان و جسم دانشجویان مورد هدف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه  مردمی بودن یکی از مهم‌ترین مواردی است که بنده بر اساس آن به انتخاب مدیران سازمان پرداخته‌ام، افزود: کارمندان سازمان امور دانشجویان خودشان را در کنار دانشجو می‌دانند و خدمت‌رسانی به آن‌ها را در اولویت خود قرار داده‌اند.

داداش‌پور با بیان اینکه عدالت در سازمان امور دانشجویان بسیار مورد توجه قرار دارد، افزود: همه دانشجویان فرزندان ما هستند، به همین منظور رعایت عدالت در برخورد با آن‌ها و ایجاد فرصت‌های برابر، برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: توجه به جذب دانشجویان بین‌الملل نیز از دیگر اولویت‌های ما محسوب می‌شود زیرا کشور ما از ظرفیت‌ها و فرصت‌های  بسیار خوبی برخوردار است به طوری که دانشگاه‌های کشور ایران اکنون جزو دانشگاه‌های برتر جهان شناخته می‌شوند؛ بنابراین کم‌لطفی است که فقط در محدوده جغرافیایی ایران آن را تعریف کنیم زیرا جذب دانشجویان بین‌الملل برای کشور ایران فرصت‌های بی‌نظیری را ایجاد می‌کند که سبب افزایش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود.

بنا بر اعلام دانشگاه شهید چمران اهواز، هفتاد و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

آیین افتتاحیه این نشست با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار