کد خبر: ۱۰۹۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 03 February 2023

دبیر انجمن مدافعان حقوق محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان از برپایی غرفه محصولات تولیدی جوامع محلی در حاشیه مراسم روز جهانی تالاب ها در اهواز خبر داد.

به گزارش تابناک خوزستان ایمان کاهکش با بیان این خبر اظهار داشت: طی سال های گذشته فعالیت های مردمی در راستای مدیریت حوضه آبریز تالاب ها صورت گرفته که بر استقرار رویکرد زیست بومی جوامع محلی اثرگذار بوده است. وی افزود: در قالب طرح تنوع بخشی به معیشت های پایدار روستایی فضای مناسبی برای مشارکت ذینفعان بویژه جوامع محلی ایجاد شده تا با ظرفیت سازی و آموزش الگوسازی مشارکت مردم در حفاظت از تالاب صورت پذیرد.

این تسهیلگر خاطرنشان ساخت: فرآیند توامندسازی جامعه محلی بویژه زنان از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای تکنیک های مرتبط با مدیریت منابع آبی و ظرفیت سازی جوامع محلی برای جلب بیشتر مشارکت از جمله اقداماتی بوده که طی یکسال اخیر انجام گرفته است.

دبیر انجمن مدافعان حقوق محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان بیان داشت: محصولات تولیدی جوامع محلی تالاب شادگان که بخش عمده ای از آن خروجی طرح تنوع بخشی به معیشت های پایدار روستایی بوده در قالب غرفه های سازمان های مردم نهاد ارائه گردید.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با استمرار آموزش ها و فرآیند تسهیلگری در بین جوامع محلی و شناسایی و ترغیب آنان به معیشت های جایگزین و سازگار با منابع تالابی، همکاری بیشتر و تشریک مساعی را در مدیریت منابع آبی و ایجاد معیشت های پایدار روستایی شاهد خواهیم بود.

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار