رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه از انجام حداقل یک عمل جراحی کاشت حلزون گوش در هفته خبر داد و گفت: بهترین سن برای جراحی اشت حلزون گوش کودکان زیر سه سال است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 03 February 2023
دکتر فاضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص ارائه خدمات به بیماران نیازمند کاشت حلزون گوش اظهار کرد: هر هفته بین یک الی سه عمل جراحی کاشت حلزون به صورت روتین انجام می شود که بدون هیچگونه هزینه ای است بازتوانی این کودکان به خوبی انجام می شود و به زندگی عادی و طبیعی خود باز می گردند. 
 
وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به این بیماران را یافتیم، افزود: از سایر استان ها هم برای درمان و انجام این جراحی مراجعه می کنند اما عمده پذیرش ما از استان کرمانشاه است بازتوانی هم کاملا رایگان است. 
 
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ادامه داد: بهبودی جراحی اولیه زمان زیادی نمی برد اما بیماران تا 6 ماه الی 1 سال بعد تحت بازتوانی و پوشش مرکز کاشت هستند و به تناوب برای ادامه کار مراجعه می کنند و زندگی طبیعی و عادی خود را ادامه می دهند، تکلم کامل و شنوایی آن ها هم به حالت عادی برمی گردد. 
 
وی رنج سنی  این جراحی را عموما زیر سه سال دانست و گفت: بهترین سن برای کاندید جراحی و نتیجه خوب در تمام دنیا اطفال زیر سه سال است اگر چه امکان جراحی در سنین دیگر وجود دارد اما به دلیل بیماران در نوبت و ظرفیتی که داریم عموما کودکان زیر سه سال تا نهایتا زیر 5 سال را جراحی می کنیم. 
 
فاضلی تاکید کرد: باید خانواده هایی که فرزندشان متولد می شود تست های غربالگری را از بدو تولد انجام دهند تا مشکلات هر چه زودتر تشخیص داده شود و زودتر نسبت به تشکیل پرونده و اقدامات درمانی در مرکز کاشت حلزون اقدام نمایند تا یک عمل موفقیت آمیز برای این افراد انجام دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار