نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت بیماران ای ال اس و نوروپاتی در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 03 February 2023
نخستین جلسه مجمع خیرین جمعیت بیماران ای ال اس برگزار شد

مدیرعامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی گفت: نخستین جلسه مجمع خیرین این جمعیت با حضور خیراندیشان برگزار شد تا با همراهی آنها اولین کلینیک ای ال اس و نوروپاتی را در اصفهان احداث کنیم .
حجت الاسلام محمد زارعان با انتقاد از اینکه ای ال اس همچنان در رده بیماری های خاص قرار نگرفته اظهار کرد: خیرین همیشه حامی این مجموعه بوده اند و تلاش کرده اند موارد و مایحتاج بیماران را با کمک های نقدی و غیرنقدی خود به سرانجام برسانند.
وی با بیان اینکه جمعیت بیماران ای ال اس تنها جمعیت حمایتی از این بیماران در کشور است اضافه کرد: 750 نفر بیمار ای ال اس در این جمعیت اطلاعات خود را به ثبت رسانده اند و از این تعداد 350نفر در استان اصفهان هستند و خدمات را به صورت کشوری دریافت می کنند.
زارعان خاطرنشان کرد: نذر ماندگار رویه ای است که در این جمعیت به آن پرداخته می شود، در این طرح خیرین با بیماران روبرو می شوند و وسایل مورد نیاز آنها از جمله وسایل توانبخشی رایگان و به صورت امانت سپاری در اختیار بیماران قرار داده می شود.


مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه اصفهان یکی از امتیازاتش وجود خیریه های متعدد در آن است گفت: در 28 شهرستان استان اصفهان حدود هزار و 800 موسسه مردم نهاد حضور دارد که از این میزان 50 درصد ماهیت خیریه ای دارند.
مسعود مهدویان فر تصریح کرد: مابقی موسسه ها در سایر موضوعات محیط زیست و اجتماعی و بحث گروه های توانخواه و مسائل دیگر در حال فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: وجود 900 خیریه در استان اصفهان یک ذخیره عالی و نمادی از مشارکت جویی و خداخواهی مردم اصفهان است.
به گفته مهدویان فر در استان اصفهان افرادی زندگی می کنند که نسبت به زیست اجتماعی و سلامت و مسئله خیرانه تمایل دارند و مال و ثروتی را که در هزاران راه می توانند هزینه کنند وارد فعالیت خیرانه می کنند و در زمینه فعالیت های خیرخواهانه مصرف می کنند.
وی تصرییح کرد: یکی از وظایف که باید جدی پرداخته شود پرداختن به موضوعاتی است که کمتر در سایر فعالیت های خیرخواهانه به آن توجه شده است، امروز در استان خیریه های درمانی، معیشتی و حمایتی متعددی وجود دارد اما در این بین بخشی از موضوعات و زمینه ها همچون بیماران نوروپاتی کمتر شناخته شده اند و ورود چندانی به این حوزه ها توسط خیرین نشده است.
مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امروز فرصتی است تا جدا از حوزه های تکراری و اشباع شده از لحاظ حضور خیرین توجه ویژه به بیماران نوروپاتی صورت بگیرد.
مهدویان فر عنوان کرد: در مواجهه با بیماری ها گفته می شود پیشگیری بهتر از درمان است و باید توجه مضاعف به کلید واژه سبک زندگی سالم برای بهبود و کیفیت زندگی افراد در دستور کار قرار داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار