وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها راه حل گذر از وضعیت ۱۰ سال اخیر اقتصاد کشور، تولید است که این مهم باعث اصلاح وضعیت معیشت مردم و افزایش قدرت اقتصادی کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ 02 February 2023

سید رضا فاطمی امین پس از حضور در شهرستان نائین و غبارروبی گلزار شهدای این شهرستان، در جلسه با فعالان اقتصادی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری در حوزه سرمایه گذاری، ۱۹ درصد رشد داشتیم که در هشت سال اخیر بی سابقه است؛ همچنین صادرات به میزان ۱۹ درصد و واردات ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است و این یعنی ما از صادرات بیش از واردات حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در بخش اشتغال در حوزه صنعت و معدن و مطابق گزارش وزارت کار، رتبه یک اشتغال را داریم که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در بخش صنعت و معدن را شامل می‌شود؛ این یک پیام مهم است زیرا اشتغال در این حوزه نیاز به منابع مالی متعدد دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما در وزرات صمت، حلال مسائل و مشکلات تولید هستیم، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ می‌دهد، بر مبنای گزارش فعالیت فعالان اقتصادی است. البته شاید این آمار و ارقام مانند افزایش صادرات، سرمایه گذاری و تولید برای مردم ملموس نباشد چرا که مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی مختلفی هستند.

وی افزود: در جلسه دوشنبه که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، عنوان شد که در ۱۰ سال گذشته، رشد اقتصادی تقریباً یک درصد و کمتر بوده و در طول چند سال، فقط تورم داشتیم؛ وقتی تولید پایین و تورم بالا باشد، بخش کوچکی از مردم وضعشان بهتر می‌شود اما عمده مردم به دلیل از بین رفتن نسبت درآمد و هزینه‌ها، وضعشان بدتر می‌شود.

فاطمی امین، تولید را تنها راه حل برون رفت از وضعیت ۱۰ سال اخیر اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به تولید، سفارش و اشاره بسیار دارند؛ اصلاح وضعیت معیشت مردم و افزایش قدرت اقتصادی کشور از اثرات افزایش تولید است که یکی از کم کاری‌ها در این حیطه، انتقال این آمار و ارقام رشد صورت گرفته در این حوزه به جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار