محرومیت در موگرمون از توابع لنده؛
بعلت نبود پل های ارتباطی و عدم آسفالت در بسیاری از روستاها ، در زمستان اورژانس جاده ای امکان تردد را ندارد و عبور و مرور در این روستاها به سختی و گاهی با خطرات جانی همراه هاست.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ 02 February 2023

مردم موگرمون لنده در زمستان بدین شکل بیماران خود را به مراکز درمانی می‌رسانند+فیلم

تابناک کهگیلویه وبویراحمد_ مدت پنج سال است که لنده به عنوان طرح پایلوت کشوری محرومیت زدایی انتخاب شده است و با وجود دولت و بنیاد علوی یعنی در واقع با همکاری دو دولت قرار بود محرومیت از سیمای لنده زدوده شود لکن می بینیم پس از گذشت پنج سال همچنان بسیاری از مناطق در محرومیت مطلق به سر می‌برند که لازم است توسط یک تیم کارشناسی آسیب شناسی صورت گیرد که علت عدم اجرای درست طرح محرومیت زدایی لنده چیست..!

پس از گذشت پنج سال از استقرار تیم محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان-علوی کماکان می بینیم بسیاری از مناطق در داشتن امکانات زیر ساختی محرومند.

در مورد اخیر که در موگرمون و حاده های منتهی به قبور مطهر شهدا قمبر پور و روستای ده غندی اتفاق افتاد، با توجه به عدم امکان عبور آمبولانس از دره های بدون پل،  ابتدا بیمار با خودروی سایپا تا ابتدای یکی از دره ها انتقال داده شد و از انجا در این هوای بارانی بر دوش مردم تا ابتدای پل دوم آورده شد و از آنجا با تراکتور به این طرف پل انتقال داده شد و از انجا با کمک خودروی کلانتری تا تنگ لنده اورده شد و از در مسیر دم تنگ لنده هم بعلت حجم زیاد اب در دره اول تنگ لنده، امکان عبور آمبولانس فوریت های پزشکی نبود و با سختی و به کمک کلانتری و مردم عبور داده شد و با آمبولانس به درمانگاه لنده انتقال داده شد.

با توجه به اینکه مبحث زمان طلایی نجات جان بیماران اورژانسی بسیار حائز اهمیت می باشد و ثانیه ها تعیین کننده نجات یک فرد می باشد ، نبود دو پل در مسیر روستای ده غندی و یک پل در مسیر دم تنگ لنده، کار تردد با خودروها از جمله خودروهای امدادی مثل آمبولانس را در روزهای بارانب غیر ممکن کرده که انتظار میرود با توجه به وجود چندین روستای پر جمعیت در بخش موگرمون نسبت به احداث پل های فوق الذکر اقدام شود‌.

در سال ۱۴۰۰ مسیر ارتباطی روستای ده غندی توسط اداره راه و با حمایت بنیاد علوی آسفالت گردید و در سفر فروردین ماه امسال استاندار به لنده، فرمانداری شهرستان لنده اظهار داشت که دو پل روستای ده غندی جز مصوبات و قول های استاندار محترم بوده اما تاکنون اقدامی جهت احداث این پل ها صورت نگرفت ‌‌

خوشبختانه حال عمومی بیمار امروز خوب و رفع خطر شد ولی جهت جلوگیری از بروز حوادث بعدی انتظار میرود نسبت به احداث این دو پل و پل تنگ لنده به بخش موگرمون اقدام شود‌.

در پایان از همکاری فرماندهی انتظامی بخش موگرمون و اورژانس فوریت های پزشکی بخاطر همکاری در این شرایط سخت تقدیر و تشکر میشود.

لازم به توضیح است که استقرار اورژانس جاده ای نیاز فوری مناطق مختلف موگرمون است که انتظار می‌رود این مهم از سوی هر دو مجموعه ی دولت و بنیاد علوی در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: بنیاد علوی ، موگرمون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار