مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۰۰ روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند که بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی و حتی فاقد منابع تأمین آب هستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 02 February 2023

به گزارش خرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم رضا داودی با اشاره به اینکه در دهه فجر 72 روستای استان تر نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند اظهار داشت: 14 هزار نفر در استان کرمانشاه به شبکه آب سالم و پایدار می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در هشت شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه، پاوه، سنقر، دالاهو، کنگاور و گیلانغرب اجرا شده‌اند عنوان کرد: 28 روستای شهرستان کرمانشاه، 14 روستای شهرستان اسلام‌آبادغرب، 14 روستای شهرستان صحنه، دو روستای پاوه، دو روستای شهرستان سنقروکلیایی، دو روستای دالاهو، هفت روستای کنگاور و چهار روستای گیلانغرب با اجرای این پروژه‌ها به شبکه آب پایدار می‌پیوندند.

داودی جمعیت تحت پوشش این پروژه‌ها را حدود 14هزار نفر اعلام کرد و گفت: پروژه‌های آبرسانی روستاهای مذکور در حالی اجرا شده‌اند که روستاهای تحت پوشش عمدتاً فاقد تأسیسات آبرسانی بوده‌اند.

وی افزود: برای آبرسانی به 72 روستا 450 مترمکعب مخزن، احداث و راه‌اندازی 13 ایستگاه پمپاژ، 129 متر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، بهسازی پنج دهنه چشمه و نصب و واگذاری 1365 انشعاب، با اعتباری بالغ بر 1150 میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین اجرای شبکه آب و فاضلاب محله مرادآباد و حفر و تجهیز 10 حلقه چاه عمیق در شهر کرمانشاه را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در ایام مبارک دهه فجر آغاز می‌شوند.

داودی محل تأمین اعتبار این پروژه‌ها را اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی اعلام کرد و گفت: آبفای کرمانشاه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بااجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم اهالی این روستاها را از آب شرب سالم بهره‌مند سازد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی با همکاری مشترک شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه نجف‌اشرف و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) و تحت پوشش قراردادن 349 روستای استان افزود: با توجه به تأکیدات دولت و وزیر نیرو، در خصوص تأمین آب شرب به ویژه در حوزه روستایی، آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی استان به سرعت در دستور کار قرارگرفت که خوشبختانه از پیشرفت‌های نسبتا خوبی هم برخوردارند.

وی عنوان کرد: بخشی از این پروژه‌های آبرسانی طی امسال و مابقی نیز ظرف دو سال آینده تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

داودی گفت: بیش از 600 روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند که بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی و حتی فاقد منابع تأمین آب هستند که این موضوع قدری کار را سخت و اجرای پروژه ها را با کندی مواجه کرده‌است اما این موضوع نتوانسته‌است در عزم ما و برادران جهادگر قرارگاه نجف اشرف و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از حدود 2597 روستای استان، 1990 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند عنوان کرد: با اجرای برخی پروژه‌ها از جمله جهاد آبرسانی به دنبال افزایش روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار