همزمان با چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی مدرسه شش کلاسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده روستای ألوکنده باهمت خیرین و مسئولین افتتاح و زنگ انقلاب نواخته شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ 01 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، امروز ۱۲بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ورود امام به کشور، مدرسه خیرساز شهید خوشبخت روستای آلوکنده با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین ادارات، خیرین و خانواده های معزز شهدا افتتاح و زنگ انقلاب نواخته شد.

افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا
افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا
افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا

فرماندار نکا در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و تشکر از خیرین و اهالی این روستا جهت ساخت این مدرسه به تشریح مهمترین دستاوردهای انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب بطور مثال پزشکانی از هند و پاکستان داشتیم اما اکنون به لطف انقلاب اسلامی، تعداد زیادی پزشکان ایرانی و حتی پزشکان زن داریم و دیگر وابسته به پزشکان کشورهای بیگانه نیستیم. 

افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا
افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا
افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا  

عبدالرضا بابایی با اشاره به «نرخ بالای باسوادی» در ایرانِ پس از انقلابِ اسلامی نسبت به قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد، اینها از برکات انقلاب اسلامی است و باید قدردان نظام انقلاب اسلامی باشیم. 

افتتاح مدرسه شهید خوشبخت روستای آلوکنده نکا

مدیر آموزش‌ و پرورش در مراسم نواخته‌شدن زنگ انقلاب:
دهه فجر برگ زرین تاریخ و تجلی شکوهمند حماسه‌ی ملت ماست.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نکا در این مراسم ضمن اشاره به سالروز ورود حضرت امام به کشور خاطر نشان کرد: « دهه فجر برگ زرین تاریخ و تجلی شکوهمند حماسه‌ی ملت ماست و امیدوارم تقارن دهه‌ فجر امسال با میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت جوادالائمه (ع) سرمنشأ خیر و برکت برای کشور باشد».

محمدرضا بخشی‌پور ضمن تقدیر از زحمات خیرین در ساخت مدرسه به اهمیت مشارکت آن‌ها اشاره کرد‌ و گفت: «مدارس زیادی در شهرستان وجود دارد که نیاز به بهسازی دارد و ما باید از طرفیت خیرین برای بهسازی مدارس استفاده کنیم».

 

امام جمعه شهرستان نکا از همه ی کسانی که در احداث این بنا نقش داشتند تشکر کرد بیان کرد: خداوند به آنها خیر و برکت عطا بفرماید، پیامبر(ص) فرمود: «هرکس از دنیا برود دستش از عمل کوتاه میشود، مگر ولد صالح، علم و دانش که به یادگار گذاشته و سوم صدقه جاریه یعنی صدقه ای که تمام نمیشود» مانند همین بنا که تا زمانی که این بنا وجود دارد به بانیانش میرسد.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی اظهار کرد: بهترین صدقه جاریه برای حضرت امام(ره)، همین نظام اسلامی است، زیرا امام فرمود: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم» و به مردم نقش و ارزش داد.

وی افزود: چیزی که مهم است «حفظ نظام» است و دشمنان برنامه دارند این نظام را از بین ببرند، در نتیجه وظیفه ما حفظ نظام است.

 

دهیار روستای آلوکنده بیان کرد: این مدرسه قبلا در سال ۱۳۴۱ ساخته شده و تا سال ۱۳۹۹ برپا بود و پس از تخریب آن، در سال ۱۳۹۸ با تصمیم خانواده مرحوم ستوده در اقدامی بزرگ با فروش اموال او در ساخت و بهسازی این مدرسه هزینه کردند که اهالی این روستا و خیرین دیگر همچون خانواده مرحوم بابایی و حاج ابوطالب باقری نیز در ساخت این مدرسه نقش داشتند.

عبدالمهدی عزتی تشریح کرد: این مدرسه دارای۱۲ اتاق، در ۲ طبقه، با زیربنای حدود ۷۵۰ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۶ کلاس ابتدایی دخترانه و پسرانه، از تیرماه ۱۳۹۹ کلنگ زنی شد و امسال به پایان رسید.

همچنین، در پایان این مراسم از خیرین مدرسه‌ساز و جمعی از اهالی روستا که در ساخت این بنا مشارکت داشته‌اند، تقدیر شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار