طلوع فجر۱۲ بهمن یادآور رویش بهار جاودانگی،آزادگی و آزادی خواهی ملت سرافراز ایران و بازگشت غرور آفرین بنیانگذار جمهوری اسلامی به آغوش ملت و میهن است و امروز نیز به همین مناسبت زنگ انقلاب در دبیرستان شاهد خرم آباد با حضور مسولان استان نواخته و جشن دهه پیروزی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 01 February 2023

به گزارش تابناک لرستان، ۱۲ بهمن ماه یادآور سال های مبارزات هدفمند و استقامت جوانان و ملت ایران اسلامی در مقابل رژیم ستمشاهی در مسیر رسیدن به استقلال و آزادی است و اکنون نیز نهال انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به ثمر نشسته است.

انقلاب اسلامی، جهان استکبار و استعمار را به سیاه چاله ای تبدیل کرده است تا تمام ملت های آزدی خواه از این ظلمت و تاریکی دوری کنند چراکه اکنون به برکت انقلاب، ایران سرافراز با همت جوانان و مردم همیشه در صحنه در عرصه های مختلف به دستاورد و موفقیت های چشمگیر دست یافته است و صعود به قله های ترقی و عزت برای ملت ایران آسان و امکانپذیر شده است.

نبض انقلاب متعلق به دانش آموزان و فرهنگیان است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در این مراسم گفت: ۱۲ بهمن و دهه فجر روزهای سرنوشت ساز برای ملت ایران و حتی دیگر ملت هایی بود که در راه استقلال تلاش می کردند.

حجت الاسلام و المسلیمن سید احمدرضا شاهرخی افزود: دهه فجر، روزهای پر التهاب، هیجان انگیز و سرنوشت سازی بود که هزاران نفر در این راه توسط تبهکاران رژیم پهلوی شهید شدند و حتی نقشه بمباران تهران را نیز داشتند و دست به دست هم دادند تا به امام (ره) و امت آسیب بزنند اما رهبر انقلاب با ایمان، اخلاص، حکمت، درایت، تدبیر و شجاعت، انقلاب را هدایت کرد.

وی اظهار داشت: در این نصرت الهی معلمان، همه اقشار حضور داشتند اما نقش معلمان و دانش آموزان پررنگ بود و امروز که زنگ انقلاب در مدارس نواخته می شود به معنای تاثیرگذاری دانش آموزان در رویدادها است.

وی ادامه داد: تلاش دانش آموزان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و تعطیلی مدارس، کمر رژیم ستمشاهی را شکست و امروز نیز افرادی که در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند و ادعای رهبری دارند تبهکارترین انسان های روی زمین هستند.

امام جمعه خرم آباد نواختن زنگ انقلاب را به معنای این دانست که نبض انقلاب متعلق به دانش آموزان و فرهنگیان است و عنوان کرد: منافقین در شهادت شهدای جمهوری اسلامی شریک بودند و امروز تبهکاران در مقابل صف معلمان و دانش آموزان ایستاده اند بنابراین باید هوشیارانه عمل کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: نبض انقلاب، با بصیرت و آگاهی همگانی و عموم مردم به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و اساتید همیشه خواهد زد و انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری به راه خود ادامه خواهد داد.

انقلاب اسلامی راسخ و مقاوم الگوی منطقه است

استاندار لرستان نیز با بیان اینکه ۱۲ بهمن ماه یوم الله است افزود: آنجایی که افراد، جوامع و انسان ها با اعتقاد راسخ کارهای بزرگی با کمترین امکانات انجام می دهند ایام الله است و زنگ پیروزی انقلاب اسلامی در همین روز به صدا درآمد چراکه طومار یک رژیم به ظاهر قدرتمند و تا دندان مسلح را در هم پیچید.

فرهاد زیویار اظهار داشت: انقلاب اسلامی به پشتوانه دهها میلیارد دلار، نیروهای مسلح و قوای نظامی به نتیجه نرسید بلکه به پشتوانه همراهی و هم قدمی ملت بزرگ ایران با بکارگیری کمترین خشونتی به ثمر نشست و زمانی که پیروز شد صدها کتاب در مورد آن نوشته شد به حدی که معادلات منطقه ای و جهانی را بهم ریخت چراکه ماحصل ۲ قرن مبارزه مردم ایران علیه استبداد و استعمار بود.

وی ادامه داد: مردم ایران، انقلاب اسلامی را با رهبری ابرمردی بزرگ انجام دادند و طی ۴۰ سال که تحت فشار بزرگترین تحریم ها و فتنه ها قرار گرفته ولی از پای در نیامده و نظام سلطه را دچار مسئله کرده اند.

وی با اشاره به جنگ جهانی ترکیبی علیه ایران بیان کرد: این جنگ، بار دیگر ایران را برای مردم منطقه تبدیل به الگو کرده است چراکه ملت با دست خالی و بدون تجهیزات مقابل توطئه ها ایستاده اند و نتوانستن را با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی تبدیل به توانستن کردند.

استاندار لرستان ادامه داد: اکنون مقام معظم رهبری نیز، انقلاب اسلامی را با رهنمودهای روشنگرانه در گذرهای متفاوت به سرمنزل سلامت رسانده است درحالیکه استعدادهای اقتصادی، فرهنگی، علمی و دانشمندان هسته ای مورد هجمه قرار گرفته است و تلاش می شود علم و اقتدار ملت ایران مورد هدف قرار گیرد.

زیویار افزود: هجمه بسیار سنگین بوده اما تا پیروزی نهایی راه زیادی باقی نمانده است اما دشمن هم اکنون از تمام ظرفیت خود استفاده می کند.

وی اظهار داشت: در جنگ ترکیبی بیش از ۴۰ کشور در کنار هم قرار گرفتند تا ایران را از پای درآورند ولی مردم، برخلاف مشکلات اساسی در معاش و زندگی، کنار نظام باقی ماندند و باید نسبت به داشته ها و ظرفیت ها دقت داشته باشیم.

انقلاب اسلامی ایران به یک ابرقدرت تبدیل شده است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: هر انقلابی در دنیا ظهور پیدا می‌کند بدون شک دارای شاخصه و ویژگی‌هایی است و انقلاب اسلامی نیز مستثنی از این ویژگی‌ها نیست اما امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی به یکی از ابرقدرت‌های دنیا تبدیل شده است.

رضا عزتی با بیان اینکه به فرموده امام راحل نخستین ویژگی انقلاب اسلامی، ایمان و خداباوری در تار و پود ملت ایران بوده است ادامه داد: وحدت کلمه بین آحاد ملت، دومین ویژگی انقلاب اسلامی بود که سبب پیروزی انقلاب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، فرهنگی است بیان کرد: اسلامی بودن چهارمین ویژگی انقلاب اسلامی است که حرکتی بنیادین و تحققی در اوضاع سیاسی جامعه ایران به وجود آورد.

عزتی گفت: پیشرفت انقلاب با حفظ روحیه انقلاب امکان پذیر بود چراکه هرجا این روحیه حاکم شود پیشرفت حادث خواهد شد و امروز که همه داعیه روحیه انقلابی داریم در برابر مردم و نظام وظیفه‌ای سنگین داریم.

وی افزود: افزایش بینش سیاسی مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب است که امروز شاهد افزایش آگاهی‌ها و تقویت بینش سیاسی جامعه هستیم، همچنین استقلال سیاسی و جایگاه سیاسی زن از دیگر ثمرات انقلاب به شمار می رود.

وی اظهار کرد: امروز زنان جمهوری اسلامی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند، در عرصه های مختلف و پست‌های کلیدی حضور دارند و افتخار می‌آفریند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار