مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۱۳۲ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۱۵۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان در سراسر استان بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 01 February 2023

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۱۳۲ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۱۵۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان در سراسر استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تابناک همدان سهرابی بیدار با بیان اینکه این تعداد پروژه از هفته دولت تا کنون آماده بهره‌برداری شده  است، افزود: از این تعداد ۲۳ پروژه با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان متعلق به شهرستان همدان است.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با این دهه، ۲۰ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

سهرابی بیدار با بیان اینکه سه محور اساسی در پیشبرد ماموریت تعریف شده و مهمترین آن هوشمندسازی و توجه به شعار شرکت، شبکه و مشتری هوشمند است گفت: در این راستا اقداماتی انجام می شود و هوشمند کردن شبکه برق، لوازم اندازه‌گیری و مدیریت سمت تقاضا مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری در راستای توزیع برق از جمله استمرار سیستم‌های مختلف پیگیری می‌شود عنوان کرد: ارتباط دوسویه به مشتریان حائز اهمیت بوده و در حوزه مشتری‌مداری و مشتری‌گرایی شنیدن خواسته، عقاید و مشتریان مدنظر است.

وی در ادامه از وجود بیش از ۸۰۵ هزار مشترک برق در استان خبر داد و افزود: ۶۶۵ هزار یعنی ۸۰ درصد مشترک در بخش خانگی هستند و در این بخش قریب به ۳۰ درصد مصرف برق استان را داریم.

سهرابی با تاکید بر اینکه در بخش عمومی ۳۲ هزار مشترک است که معادل ۴ درصد کل مشترکین است و ۶.۳ درصدی مصرف را داریم عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک کشاورزی هستند که از نظر تعدادی ۱.۷ درصد مشترکین را شامل می‌شوند که معادل مصرف آنها بیش از ۴۳ درصد مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۰۰ مشترک را در بخش صنعت تشکیل می دهد که معادل ۸ دهم درصد مشترکین را شامل می‌شود و ۱۲ درصد مصرف برق استان در این بخش است گفت: در سایر مصارف ۱۰۴ هزار مشترک وجود دارد که ۱۳ درصد کل مشترکین را در بر می‌گیرد و ۷ درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده است.

سهرابی در ادامه  با بیان اینکه قریب به ۱۹ هزار و ۳۶۳ کیلومتر شبکه برق داریم که در نقاط مختلف استان گسترده شده است گفت: تلفات شبکه ما ۹.۵ درصد بوده که در حال حاضر به ۹.۲۳ درصد  رسیده است.

وی از دستور کار قرار گرفتن ۲۱۷ روستا  جهت جابجایی پایه و اصلاح شبکه برق خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ پایه در برنامه جابه‌جایی است و برنامه‌ها صد درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد 

سهرابی بیدار خاطرنشان کرد: احداث شبکه روستایی برای متقاضیان جدید را داریم و ۳۰ کیلومتر احداث شبکه برق روستایی در برنامه است.

وی با بیان اینکه ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نرخ انرژی توزیع نشده داریم خاطرنشان کرد: در راستای تامین خدمات در محل و نزدیک شدن خدمت‌رسانی، ۱۵ اکیپ محور روستایی و ۴ دفتر خدمات روستایی فعال است.

سهرابی با تأکید بر اینکه به درخواست مشترکین توجه خاصی شده و پل ارتباط دوسویه با مشترکین اپلیکیشن «برق من» است و بسیار حائز اهمیت افزود: درخواست‌هایی که در این شبکه یا سامانه ۱۲۱ انجام می‌شود در کوتاهترین زمان پاسخگویی دارد و در حال حاصر سقف پاسخگویی سه روز است.

وی  با بیان اینکه ۸۵ دستگاه کلید قطع و وصل برق به صورت هوشمند انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال به ۳۰۰ مورد برسد، گفت: در پست‌های زمینی ۶۰ دستگاه نوسازی می‌شود که ۲۴۰ دستگاه کلید است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در برقراری تماس با خط ۱۲۱ ظرفیت ۲۴۰ خط فراهم شده است عنوان کرد: ۸ نیروگاه خورشیدی در حال حاضر فعال است و استان همدان اخیرا جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر را کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار