دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از انهدام ۱۶ باند کلان در استان خبر داد و گفت: با انهدام این باندها در ۱۰ ماه امسال ۱۱ تن و ۱۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 31 January 2023

به گزارش تابناک بوشهر،  عقیل خرم آبادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نوار ساحلی، مرز دریایی و نقاط مختلف زمینی استان بوشهر در تمام شبانه‌روز مورد رصد و پایش قرار دارد و به‌صورت قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می‌شود.

وی از انهدام باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال با پشتیبانی دستگاه قضایی و تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های مبارزه کننده در نوار ساحلی، خشکی و مرز دریایی خلیج فارس ۱۶ باند کلان مواد مخدر منهدم شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: با انهدام این باند‌ها ۱۱ تن و ۱۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

خرم‌آبادی از دستگیری یک‌هزار و ۸۵۱ نفر متهم مرتبط با جرایم مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال در استان بوشهر شامل تریاک، حشیش، شیشه، هروئین، گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی است که ۵۰ درصد آن‌ها در مسیر ترانزیت دریایی کشف شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از مواد مخدر یاد شده قبل از ورود به استان بوشهر در حوزه استحفاظی مناطق جنوبی در مرز دریایی و سواحل استان بوشهر کشف شده است خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر در ۱۰ ماه امسال مربوط به اداره کل اطلاعات و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ثبت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ساماندهی و صیانت از معتادان بی‌خانمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ۱۰ ماه امسال ۴۴۷ معتاد بی‌خانمان در استان بوشهر با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز ترک اعتیاد شده‌اند.

خرم‌آبادی اضافه کرد: ۷۰ درصد افراد معتاد ساماندهی شده در مراکز شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اطراف صنایع نفت و گاز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد معتادان متجاهر پذیرش شده غیربومی هستند افزود: علاوه بر افراد جویای کار و کارگران از اقصی نقاط کشور با آغاز فصل سرما، شاهد مهاجرت مصرف‌کنندگان بی‌خانمان از استان‌های سردسیر به استان بوشهر هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: آمار دستگیر شدگان غیربومی از مهرماه تا پایان اردیبهشت سال بعد رو به افزایش است و آغاز فصل گرما کاهش آمار معتادان غیربومی شاهد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار