مدیران حوزه انرژی آب و برق استان سمنان در نشستی به بیان دستاوردها و طرح‌های افتتاحی دهه فجر انقلاب اسلامی در استان پرداختند که گامی بزرگ در مسیر توسعه و رونق اقتصادی استان محسوب می شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 31 January 2023

به گزارش تابناک سمنان، رییس کمیسیون هماهنگی صنعت برق و آب و مدیرعامل برق منطقه‌ای استان سمنان روز سه شنبه در نشست خبری به منظور اعلام برنامه‌ها و طرح‌های آماده افتتاح دهه فجر در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۷۰ طرح با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان در صنعت برق استان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید وفایی ابراز کرد: ۲۱ طرح با اعتبار ۳۰۱ میلیارد تومان از مجموع طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال مربوط به برق منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: ۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات در شهرهای سمنان و دامغان آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان بیان کرد: ۱۰ طرح در زمینه برق منطقه‌ای با اعتبار ۲۶۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون در دهه‌ فجر امسال در استان سمنان کلنگ‌زنی می‌شود.

دستاوردهای دهه فجر صنعت آب و برق در استان سمنان

تخصیص ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی در استان سمنان

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین و انتقال آب برای این استان درنظر گرفته شد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز خارج از ردیف برای استان در نظر گرفته شد که اکنون از این میزان ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای تامین و انتقال آب در استان سمنان تخصیص یافت.

محسن عسکری افزود: یک و ۲ دهم میلیمتر مکعب برای معادن شرق و جنوب شرق استان سمنان آب تامین شد که با این اقدام حدود ۳۵ معدن در این مناطق فعال شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان ابراز کرد: ۱۲۰ لیتر بر ثانیه برای روستاهای این استان آب تامین شد.

وی بیان کرد: تامین ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب برای صنعت، تجهیز هزار و ۶۰۰ چاه به کنتور هوشمند به منظور تقویت سفره‌های آب‌ زیرزمینی، و اجرای طرح ارتقای سواد آب، از دیگر اقدامات آب منطقه‌ای استان سمنان است.

عسکری تصریح کرد: ۱۱و نیم کیلومتر مسیر رودخانه‌های استان سمنان امسال به وسیله آب منطقه‌ای لایه‌روبی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه چاه آب غیر مجاز در استان وجود ندارد، افزود: شرکتی دانش بنیان سامانه‌ای طراحی کرده که صرفه‌جویی کشاورز در مصرف آب از طریق اجرای الگوی کشت، ثبت می‌شود که ۲۵ درصد صرفه‌جویی موجب تغدیه سفره آب‌های زیرزمینی می‌شود و باقیمانده اضافه مصرف در بازار آب برای صنعت عرضه می‌شود.

دستاوردهای دهه فجر صنعت آب و برق در استان سمنان

افتتاح ۴۸ طرح شرکت توزیع برق استان سمنان دهه فجر امسال

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۴۸ طرح شرکت توزیع برق استان با اعتبار ۷۳ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان دهه‌فجر امسال افتتاح می‌شود.

سید محمد حسینی‌نژاد بیان کرد: هشت طرح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق، ۱۴ طرح تبدیل شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار، ۱۹ طرح در زمینه تامین برق متقاضیان جدید شهری و روستایی و هفت طرح در زمینه هوشمندسازی شبکه و تجهیزات الکتریکی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: اکنون ۷۰ درصد بار شبکه برق استان سمنان مورد پایش و نظارت است و افزایش نظارت با نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: احداث سه‌هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی خانگی سهم استان است که احداث نیروگاه در مناطق محروم و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در دست اجرا است.

حسینی‌نژاد اظهار کرد: اکنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی از سهم سه‌هزار نیروگاه در بخش خانگی استان سمنان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: تلفات برق در استان کمتر از ۶ درصد است که رقم اندک تلفات برق دستاورد صنعت برق و همراهی شهروندان به عنوان یک موفقیت مطرح است.

دستاوردهای دهه فجر صنعت آب و برق در استان سمنان

افتتاح ۹۴ طرح آبرسانی در استان سمنان دهه‌فجر امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۹۴ طرح آبرسانی و آب و فاضلاب استان با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد طاهری افزود: آغاز عملیات ۱۰ طرح با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان دهه‌فجر امسال در استان سمنان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: تغذیه چشمه روزیه به عنوان منبع تامین آب شهرستان سمنان از طریق بارش برف امسال در حدانتظار و مطلوب نبود.

طاهری با اشاره به پایین رفتن سطح سفره های ‌آب زیرزمینی، افزود: پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی هزینه استحصال را افزایش می‌دهد و اکنون ۹ چاه حفر شده همزمان با دهه‌فجر به منظور تامین آب آشامیدنی وارد مدار می‌شود.

وی یادآور شد: ۲۲ کیلومتر اصلاح شبکه انتقال آب، نصب ۲هزار و ۷۰۰ انشعاب آب و نصب انشعاب فاضلاب، اجرای خط انتقال فاضلاب، و افتتاح مرحله اول تصفیه پساب دامغان، از جمله طرح‌های آماده افتتاح آب و فاضلاب استان سمنان در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: آبرسانی به ۵۲ روستای این استان در قالب طرح محرومیت زدایی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجرا است.

طاهری بیان کرد: ۱۰۰ روستای استان سمنان تنش آبی همراه است که با اجرای طرح‌های آبرسانی، تابستان امسال به ۴۱ روستا به صورت سیار آبرسانی شد.

۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار افزون بر سه‌هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۵۱۶ نفر دهه‌فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان استان سمنان افتتاح می‌شود.

۷۴ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان نیز در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود. افتتاح طرح‌های عمرانی این استان در دهه فجر امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد ۹۵ درصد و از نظر اعتبار مالی ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

طرح‌های اقتصادی آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار