مدیرعامل شرکت پنبه‌کاران داراب با اشاره به عضویت ۳ هزار و ۴۰۷ نفر در این شرکت گفت: شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵ 06 March 2015

محمدعلی اظهار داشت: شرکت تعاونی پنبه‌کاران شهرستان داراب با سرمایه اولیه 3 میلیون و 800 هزار تومان با هدف کشت و خرید محصول پنبه در سال 1367 تأسیس شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا هزار و 800 نفر از کشاورزان زرین دشت و داراب عضو این شرکت شدند، گفت: سال قبل شرکت تعاونی پنبه‌کاران زرین دشت با هزار و 204 عضو از شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب مستقل شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی پنبه‌کاران شهرستان داراب تصریح کرد: در حال حاضر و پس از 26 سال تعداد اعضای این شرکت تعاونی در 2 منطقه زرین دشت و داراب به 4 هزار و 726 نفر می‌رسد که تعداد 3 هزار و 407 نفر اعضای شرکت تعاونی داراب هستند.

وی زمینه فعالیت شرکت تعاونی پنبه‌کاران شهرستان داراب را زراعت پنبه، ذرت و گندم ذکر کرد و گفت: شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب از 2 باب کارخانه پنبه پاک‌کنی در شهرستان فسا و داراب تشکیل شده است که سالیانه نسبت به خرید توافقی پنبه تولیدی استان فارس مبادرت می‌کند.

انصاری تصریح کرد: میزان خرید محصول پنبه شرکت در هر سال 6 هزار تن است که به صورت نقدی از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی تأمین بذر پنبه مورد نیاز استان فارس و مقداری از بذر پنبه مورد نیاز استان مازندران را بخشی از فعالیت‌های شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب برشمرد و گفت: این شرکت تعاونی در 5 سال گذشته نسبت به تهیه و تولید بذر گندم شیرودی، گندم چمران 2، گندم سیروان، گندم بهرنگ و جو نیمروز اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی پنبه‌کاران شهرستان داراب به صادرات 400 تن بذر گندم و جو در سال گذشته به استان کرمان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این شرکت تعاونی در سال گذشته 6 هزار و 200 تن بذر گندم و جو برای استان فارس تهیه کرده است.

انصاری بیان داشت: اشتغال‌زایی شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب اقدامی مهم برای کاهش نرخ بیکاری شهرستان داراب قلمداد می‌شود به طوری‌که این شرکت توانسته است 39 نفر را به‌صورت دائمی و 120 نفر را به‌صورت کارگر فصلی در کارخانه‌های پنبه فسا و داراب مشغول به کار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار