فرماندار کنگاور گفت: در پی ورود سامانه بارشی به استان، هواشناسی هشدار سطح قرمز صادر کرد و از این رو همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان کنگاور تا پایان این سامانه بارشی که روز چهارشنبه خواهد بود در آماده‌باش قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 31 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرزاد الماسی» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بحران کنگاور که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه مرخصی‌ها لغو و ماموریت‌ها محدود شود، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: طبق اعلام هواشناسی پیک بارشی این سامانه روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه خواهد بود و بارش‌ها در ساعاتی به صورت بارش برف و ساعت دیگر بارش باران خواهد بود، ضمن اینکه بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف است.

فرماندار کنگاور ادامه داد: جاری شدن سیل، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها، اختلال در تردد بین شهری، وزش تند باد لحظه‌ای و کولاک از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی با تاکید بر ضرورت آماده باش دستگاه‌های اجرایی گفت: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی با اداره راهداری جهت جلوگیری از هرگونه انسداد بزرگراه کربلا همکاری لازم را داشته باشند.

الماسی از جمعیت هلال احمر شهرستان خواست نمازخانه های سه راهی شهید زنگنه برای اسکان های اضطراری احتمالی مسافران در راه مانده فراهم کند.

احتمال بارش سنگین برف در استان کرمانشاه

بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه ای بارشی طی امروز جو منطقه را تحت تاثیر داشته؛ به تناوب سبب بارش برف و باران همراه با وزش باد و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

بارش که امروز سه شنبه شدت بیشتری خواهد داشت؛ با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه می شود. انتظار می رود؛ بارش برف، در گردنه های برفگیر و برخی مناطق سردسیر بشکلی نسبتاً سنگین نمود داشته باشد.

در روز چهارشنبه، به دلیل تضعیف شرایط ناپایدار، بارش غالباً پراکنده و بیشتر در نواحی غربی استان متمرکز خواهد بود.

شایان توجه است؛ در روز پنجشنبه تحت تاثیر موج دیگری مجدداً و البته با شدتی کمتر از روز سه شنبه، شاهد بارش برف و باران، بخصوص در نیمه غربی استان خواهیم بود. همچنین؛ حداقل دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته، روندی رو به کاهش خواهد یافت.

کاهش دما که شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز فراهم می کند؛ در روزهای جمعه و شنبه محسوس تر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار