رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از ورود آب به سراب نیلوفر بعد از چند ماه خشکی خبر داد و گفت: وضعیت این سراب کمی بهتر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 31 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدحسین فلاحتی با اشاره به اینکه سراب نیلوفر از اواخر مرداد امسال به دلیل کاهش بارش‌ها دچار خشکی کامل شده بود، افزود: خوشبختانه با بارش‌های خوبی که اخیرا داشتیم، آب تا حدودی وارد سراب نیلوفر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تداوم بارش‌ها در بهمن و اسفند امسال، شاهد احیاء دریاچه سراب نیلوفر باشیم و این سراب به شرایط مناسبی که در گذشته داشت، برگردد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هنوز تغییر چندانی در تالاب هشیلان ایجاد نشده و این تالاب همچنان دچار خشکسالی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم بارش‌ها وضعیت تالاب هشیلان نیز طی هفته‌های آتی بهبود یافته و آب وارد آن شود.

فلاحتی از سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان یاد کرد و ادامه داد: لازم است ابتدا منابع آبی که این سراب را تغذیه می‌کند احیاء شده و بعد آب وارد هشیلان شود.

وی با اشاره به اینکه تالاب هشیلان نیز اوایل مرداد امسال به طور کامل خشک شد، عنوان کرد: تا مدتی برای حفظ زیستمندان تالاب با همکاری بخش‌های مختلف از طریق تانکر به این تالاب آبرسانی می‌شد که اکنون چون چاله‌هایی از تالاب دارای آب است، روند آبرسانی متوقف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار