مدیر کل مدیریت بحران از انتقال افراد نیازمند مراقبت از مناطق صعب العبور به مناطق امن و با دسترسی آسان‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴ 31 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز گفت : با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و تاکید کارشناسان هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سنگین این سامانه، اقدامات پیشگیرانه در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.
نیکروز افزود: یکی از شعار‌های ما در مدیریت بحران "خود مراقبتی " و توجه به پیشگری قبل از وقوع حوادث قابل پیش بینی است.
وی ادامه داد: در روز‌های اخیر ستاد مدیریت بحران تشکیل و تمهیدات لازم برای مواجه شدن با شرایط پیش رو دیده و تمام دستگاه‌ها موظف به آماده باش کامل اعلام شده اند.
نیکروز گفت: یکی از مشکلات همیشگی در زمان بارش‌های سنگین، انتقال بیماران و خانم‌های باردار است که با توجه به شرایط جاده‌های روستایی و انسداد این جاده‌ها، همواره با سختی همراه بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به این نکته که در برخی موارد توصیه و تاکیدات ستاد بحران برای انتقال این افراد مورد توجه قرار نمی‌گرفت، طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۰ مورد از افراد دارای بیماری و همچنین زنان باردار در مناطق صعب العبور شناسایی و به وسیله بالگرد به مناطقی با دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.

اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از بحران / انتقال ۲۰ نفر با بالگرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مدیریت بحران اصل بر پیش‌بینی و پیشگیری است، افزود: در پی ورود سامانه بارشی به استان هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرد که باید همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران تا پایان این سامانه بارشی که روز جمعه خواهد بود در آماده‌باش قرار داشته باشند.
نیکروز عنوان کرد: طبق اعلام هواشناسی پیک بارشی این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنج‌شنبه خواهد بود و بارش‌ها در ساعاتی به صورت بارش برف و ساعت دیگر بارش باران خواهد بود، ضمن اینکه بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف است.
وی بیان کرد: جاری شدن سیل، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها، اختلال در تردد بین شهری، وزش تند باد لحظه‌ای و کولاک از مخاطرات این سامانه بارشی است و پیک بارش برای مناطق شمال غرب و مناطق لنده، قلعه رئیسی، دیشموک، مارگون، لوداب و سرآسیاب یوسفی می‌باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، خاطرنشان کرد: راهداری، آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به مردم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار