سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامي، 85 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 3 هزار و 202 میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌ رسد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱ 31 January 2023
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، خسرو شهبازی با اشاره به شعار دهه مبارک فجر امسال که کشاورزی دانش بنیان ضامن امنیت غذایی نامگذاری شده است ، اظهارکرد: با افتتاح این پروژه ها برای1431 نفر اشتغال پایدارایجاد ، 562 مورد تثبیت اشتغال و 1776 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند. وی تصریح کرد: از مجموع این پروژه ها، تعداد 51 طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی با صرف هزینه 419 میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار و 122 نفر به صورت مستقیم و هفت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با هزینه دو هزار و 183 میلیارد ریال و اشتغالزایی 246 نفر به صورت مستقیم را شامل می شود. شهبازی بیان کرد: تعداد 7 پروژه معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی شامل یک واحد تولید انواع کود آلی، 2 واحد سردخانه، واحد تولیدی پنیر گوسفندی، واحد سورت و بسته بندی میوه و 2 واحد تولید پوره میوه در شهرستان های مهاباد، میاندوآب، ارومیه و اشنویه است. وی ادامه داد: تعداد 10 پروژه از مجموع 85 داشتیی، واحد پرواربندی بره، واحد مرغداری مرغ تخمگذار و مرغ گوشتی در شهرستان های چالدران، ارومیه، خوی و چایپاره است. سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یکهزار و 187 نفر از اجرای طرح های مدیریت آب و خاک بهره مند می شوند، اضافه کرد: 51 پروژه آب و خاک نیز شامل اجرای 34 مورد انواع سیستم های نوین آبیاری با مجموع مساحت 438.33 هکتار و اعتبار 357 میلیارد ريال و همچنین طرح‌های انتقال آب با لوله، احداث استخر ذخیره آب، مرمت و لایروبی قنوات، احداث کانال بتنی و بهسازی کانال های عمومی و انهار سنتی در بیشتر شهرستان های استان است. شهبازی تاکید کرد: تعداد 8 پروژه از مجموع 85 پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش تعاون روستایی با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ريال، با اشتغال پایدار برای 17 نفر و تثبیت اشتغال 26 نفرو 43 خانوار بهره بردار آماده بهره برداری است. وی تصریح کرد: این پروژه ها شامل احداث فروشگاه مصرف تعاونی روستایی، جایگاه محوری دو منظوره، سورت و بسته بندی میوه، 2 مورد دفتر خدمات کشاورزی غیر دولتی، فروشگاه سموم و کارگزاری توزیع کود شیمیایی و یک مورد مرمت انبار ، دیوارکشی و محوطه سازی انبار است. سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به 4 طرح افتتاحی عشایری اشاره کرد و گفت : تعداد 4 پروژه عشایری با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد ريال وبهره مندی 470 خانوار بهره بردار آماده افتتاح شده است که تامین آب اعم ازبهسازی چشمه ، خط انتقال آب با لوله، پمپاژ، شبکه توزیع، 2 مورد احداث منبع آب و یک مورد احداث پل در شهرستان های چایپاره، اشنویه و خوی را شامل می شود. این ۸ افزود: یک پروژه پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان خوی نیز با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ريال، و اشتغالزایی 6 نفر بهره بردار در این ایام آماده افتتاح شده است. شهبازی خاطر نشان کرد : تعداد 4 پروژه از مجموع 85 پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی شامل 3 مورد گلخانه توت فرنگی در شهرستان ارومیه و یک مورد گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان چایپاره با اعتبار بالغ بر 123 میلیارد ريال و اشتغال پایدار19 نفر به بهره برداری می رسد. وی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌ برداران، رونق تولید، رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و تامین امنیت غذایی مردم و به طور کلی توسعه کشاورزی پایدار در استان بیان کرد.
 
در ادامه جلسه سعید آبی دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهادکشاورزی استان نیز افزود: 15 مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده است که طبق جدول زمان بندی در این ایام اجرا خواهد شد. مسول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در مناطق روستایی و عشایری ، اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکتهای فنی و مشاوره ای، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله هااز جمله برنامه های مصوب می باشد که در این ایام برگزار خواهد شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار