با توجه مالکیت آموزش و پرورش مهران بر یک قطعه زمین ،احداث فروشگاه با مالکیت افراد حقیقی لزوما تابع شرایطی است که قطعا آموزش و پرورش باید در جریان فرآیند واگذاری آن باشد
کد خبر: ۱۰۹۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ 30 January 2023
مدیرکل آموزش و پرورش پاسخ دهند : فروشگاه سیب سبز در زمین آموزش و پرورش مهران چکار می کند ؟

تابناک ایلام ::می خواهم فقط با ذکر این مقدمه که مدیریت فقط پشت میز نشستن و زنگ را با صدا درآوردن و احضار رئیس دفتر یا پاراف نامه ها نیست !به یک موضوع مدیریتی تحت عنوان صیانت از حقوق دستگاه بپردازم 

مدیریت معنايی فراتر از این چیزهایی است که برخی در استان ما برای رسیدن آن از هرچیزی مایه می گذارند تا به آن برسند ! مدیریت وظیفه ای اخلاقی و انسانی است که یک مدیر در کنار تلاش برای رشد و تعالی دستگاه تحت تصدی، از هر ظرفیتی برای صیانت از حقوق آن نیز استفاده کند !

اما تو گویی مدیران اما آنچنان در حباب شاخصه ای خودتعریفی مدیریت غرق شده اند که به تنها چیزی که نمی اندیشند حقوق و منافع دستگاهی است که عنوان مدیریت آن را دریافت کرده اند.

این روزها خبرهای ناخوشی از مهران به گوش می رسد ،خبرهایی از جنس تعرض به منافع عمومی از جنس زمین ! تعرضی که یا ریشه آن به منفعت طلبی مدیران ختم می شود یا اینکه اهمال آنان زمینه ساز این تعرض شده است .

در هر حالتی خواه تعمد خواه اهمال، اضرار به منافع عمومی از طریق تعرض به اموال عمومی دولت به طور مستقیم متوجه مدیران است و باید در صدد جبران آن برآیند.

از مدیرکل آموزش و پرورش استان یک سوال داریم ؛

فروشگاه سیب سبز و رستوران سناتور شهر مهران چگونه در زمین متعلق به آموزش و پرورش این شهر سبز شده است ؟ شیوه واگذاری زمین به مالکین این صنف چگونه بوده و فرایند آن را تشریح کنند

تا جایی که ما خبر داریم ،اراضی با کاربری آموزشی، حتی اگر در تملک افراد حقیقی قرار داشته باشند ،ساخت و سازی غیر از کاربری آموزشی بدون صدور رای کمیسیون مربوطه و تغییر کاربری از طریق واگذاری زمین جایگزین و یا رضایت مدیرکل امکان‌پذیر نیست و تابع حصول شرایط سفت و سختی است !

حال بر اساس سوابق تصرف و اسناد موجود ،در ملک موصوف در مرکز شهر مهران در سال‌های ۱۳۴۲و ۱۳۴۴ دبستان فردوسی شهر مهران دایر بوده است و پس از انتقال دبستان به مکان جدید ،در این مگان دبیرستان نوبنیاد فعالیت داشته است.

پس از پیروزی انقلاب و از سال ۱۳۵۹ به بعد نیز این مکان به مهد کودک متعلق به آموزش و پرورش تبدیل و زیر نظر و تحت مالکیت اداره آموزش و پرورش شهرستان مهران اداره شده است.

در کمال ناباوری اکنون مشاهده می شود که در این ملک یک رستوران و چندین فروشگاه با مالکیت افراد حقیقی احداث گردیده است

آموزش و پرورش استان باید شفاف و صریح فرآیند واگذاری این ملک به افراد حقیقی را با مولفه های زیر تبیین نمایند؛
تاریخ و شیوه واگذاری ،نحوه واگذاری ،وضعیت تملک ،رعایت قوانین و فرایند مزایده ، نوع تصرف ونام متصرف، بهای واگذاری !!!

والسلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار