معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان از برگزاری کارگاه معرفی مدل‌های مالی مناسب برای جذب و مشارکت سرمایه گذار، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 30 January 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، معاون شبکه های آبیاری و زهکشی این سازمان، هدف از برگزاری کارگاه فوق را استفاده از خردجمعی برای بررسی و چگونگی رفع موانع موجود در طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان مطرح کرد.

"آرش محجوبی"، تصریح کرد: سازمان می‌تواند با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مناسب اقدامات موثری جهت پروژه‌های ارتقای بهره وری مصرف آب در اراضی تحت تملک خود، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه ریزی و اجرا نماید و بدین وسیله می‌توان با ارائه پیشنهادات سازنده گامی موثر درجهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، با بیان اینکه الگوسازی و کاهش مصرف، اهداف بالای ملی دارند تاکید کرد: فرآیند گردش کار و وظایف واحدهای مختلف سازمانی توسط معاونت آبیاری و زهکشی جهت اجرای طرح، تهیه و ارائه گردد.

"عباس صدریان‌فر" تصریح کرد تا جدول مالی براوردهای هزینه و درآمد طرح‌های پایلوت آبزی‌پروری سازمان با دقت بالاتری تهیه و به منظور بررسی و جمع بندی چگونگی اقدام برای جذب سرمایه‌گذاری، در جلسه‌ای با حضور وی اجرایی شود.

"حبیب اله بصیرزاده"، رئیس گروه ارتقای بهره‌وری و مصرف بهینه آب اظهار کرد: این کارگاه با عنایت به لزوم طراحی و اجرای الگوی موفق طرح‌های ارتقای بهره وری مصرف آب در استان، اراضی تحت تملک و بلا استفاده سازمان و موافقت مدیرعامل محترم سازمان با مولدسازی اراضی پس از برگزاری مطالعات اولیه، بازیدهای میدانی و جلسات مکرر با همکاران سازمانی، مشاورین و دیگر صاحبنظران برگزار گردید.

در این کارگاه "مجتبی آشینه"، رئیس گروه مدیریت مصرف تقاضا و بهره‌وری آب شرکت مدیریت منابع آب ایران،به ارائه تجربیات، ظرفیت‌ها و راهکارهای قانونی روش‌های رایج تأمین و تجهیز منابع مالی در بخش آب کشور طی سالیان گذشته پرداخت.

این کارگاه با مباحث "فربد چهرزاد"، مدیر پروژه مطالعاتی پایلوت های بازچرخانی آب و زهاب در اراضی تحت تملک سازمان و نماینده شرکت مهندسین مشاور آساراب ادامه یافت.

وی خلاصه اقدامات و دستاوردهای مطالعاتی طرح‌های نوین آبزی‌پروری در اراضی منتخب سازمان را تشریح کرد. ”احمدرضا صداقت" مدیر دفتر اقتصاد و درآمد سازمان به بیان تجربیات و سوابق خود درطرح‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری، ماهی‌گیری ورزشی، تقاضاهای وارده جهت پرورش ماهی در قفس در مخازن سدهای استان پرداخت.

"محمد امین ایزدجو"، مدیر دفتر مهندسی عمومی سازمان نیز ضمن ارائه تجربیات خود در طرح‌های گردشگری سازمان افزود: حمایت دولت از بخش خصوصی جهت ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق مورد نظر ضروری بوده و لازم است زمینه اجرای طرح‌ها را فراهم نماییم.

در ادامه جلسه ”مجید محمودزاده” کارشناس طرح‌های سرمایه‌گذاری آساراب به ارائه چارچوب مالی قرادادهای سرمایه گذاری در پایلوت های آبزی پروری (طرح‌های سازمان) پرداخت و ضمن بر شمردن مزایا و محدودیت‌های هر کدام، طرح‌های منتخب را ارائه داد.

پس از پایان نشست و پرسش و پاسخ، حاضران به بیان نقطه نظرات اصلاحی و تکمیلی خود پرداختند.

جمع‌بندی جلسه با حضور مدیرعامل و معاونان سازمان انجام شد.

گفتنی است در ادامه کارگاه فوق حاضران، از شرکت هلدینگ کشاورزی رحمت تجارت، بازدید میدانی بعمل آوردند.  

کارگاه معرفی مدل‌های مالی مناسب برای جذب و مشارکت سرمایه گذار، با حضور نمایندگانی از شرکت مدیریت منابع آب ایران، اداره کل محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌های بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان، ‌مشاور طرح‌های آبزی پروری سازمان، معاونت‌ها و مدیریت‌های مستقل سازمان، در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار