شهروندان ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند
کد خبر: ۱۰۹۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ 30 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/11/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کشف 20 میلیاردی انبار لوازم آرایشی و بهداشتی در ساری
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف مخفیگاه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق مستقر در انباری واقع در شهرستان ساری به ارزش بيش از 20 ميليارد ريال خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمد پور" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: مأموران اداره اطلاعات و عملیات اين پليس پس از رهگیری کامل مخفیگاه دپو اقلام با اشراف اطلاعاتی دقیق خود در لحظه جابجائی اقلام موفق به کشف آن در محل ترخیص و جلوگیری از جابجائی اقلام قاچاق سلامت محور خارج از شبکه شدند.
وي افزود: مأموران اطلاعاتی با کنترل نامحسوس مکان فاقد مجوز صنفی و فعالیت تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي نسبت به حضور کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی و اداره استاندارد وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: ماموران در بررسی های خود تعداد 32 هزار و 747 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد قاچاق که فاقد استانداردهای سلامت و نگهداشت بودند را کشف کردند، ارزش ريالي آن توسط کارشناسان بيش از20 ميليارد ريال برآورد شده است.
سرهنگ محمد پور با اشاره به اينکه در اين رابطه 2 نفردستگير و با تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد، کليه اموال مکشوفه را به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل و ضمن قدردانی و تشکر از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمایند.
------------------------
توقيف 4 دستگاه موتور سنگین قاچاق در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از توقيف 4 دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز به ارزش 20 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در بیان این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت سنگین در بابل، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاوا این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از بررسی های به عمل آمده و هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، 4 دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز 1000 تا 2000 سی سی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت های توقیف شده را بالغ بر20 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اظهار داشت: با تشکیل پرونده موتورسیکلت های توقیفی نیز به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ شالیکار در خاتمه از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
-----------------------
کشف 3 کیلو گرم مواد مخدر در عباس آباد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 3 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 2 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر توسط سوداگران مرگ، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی عباس آباد از کشف 3کیلو گرم تریاک از متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ بابایی در خاتمه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.
-------------------------
دستگیری عاملان متواری آتش سوزی عمدی و شعار نویسی در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 3 عامل متواری آتش سوزی عمدی و شعار نویسی علیه مسئولان نظام در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" بیان داشت: در پی نا آرامی های اخیر در کشور، شناسایی و دستگیری افرادی که تحت تاثیر معاندان با شعارنویسی و اقدامات هنجارشکنانه قصد برهم زدن نظم و امنیت، در دستور کار پلیس اطلاعات و ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از کسب خبری مبنی بر آتش سوزی عمدی یکی از شخصیت های نظام و شعارنویسی در یکی از روستاهای این شهرستان، اقدامات تخصصی برای شناسایی عامل یا عاملان اصلی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا بیان داشت: با بررسی میدانی و اشرافیت اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهمان در محدوده "شهرستان نکا" شناسایی و پس از انجام هماهنگی های لازم، تیم عملیات پلیس اطلاعات و پیشگیری به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی 3 متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.
سرهنگ عزیزی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات بعمل آمده به جرم خود اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
-----------------------------
دستگیری قاتل متواری دو شهروند البرزی در نوشهر
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری قاتلی که دو نفر را در استان البرز به قتل رسانده و متواری شده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره پرونده قتل عمد در تابستان سال جاری در استان البرز ، بررسی موضوع طی این مدت در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: مأموران انتظامی پاسگاه کجور پس از بررسی های تخصصی و تحقیقات فنی و استفاده از منابع و مخبرین به فردی که به منطقه کجور شهرستان رفته بود مظنون و وی را زیر نظر داشتند که طی احضار، متواری و خود را از دید ماموران مخفی کرده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه با شگرد های خاص پلیسی متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند .
سرهنگ درویشی در پایان گفت : متهم دستگیر شده د ر بازجویی های پلیسی طی تحقیقات فنی جرم خود را قبول و عنوان داشته به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به قتل دو نفر در استان البرز کرده در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد .
-----------------------
دستگیری سارق گل های" یوکا " در بابلسر
فرمانده انتظامی بابلسر از شناسايي و دستگيري 2 سارق درختچه گل‌های یوکا در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پی گزارش متعدد شهروندان بابلسری مبنی بر سرقت "درختچه گل های یوکا" از کنار درب منازل آنها و یا در کوچه ها و خیابان های بابلسر ، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران در هنگام گشت‌‌زني‌ انتظامی در یکی از محله های بابلسر؛ سارقانی که در حین سرقت این نوع گل بودند را مشاهده و در یک اقدام پلیسی دستگیر و خودروی آنها را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر ادامه داد: ماموران پس از دستگیری این سارق آقا و خانم در بازرسي از خودروی آنها تعداد 14 اصله از درختچه بونسای یوکا و ابزار سرقت آن را کشف کردند.
سرهنگ افضلی با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی با توجه به گزارش سرقت های مشابه به سرقت های متعدد این گل در طی چند فقره در سطح شهر اعتراف نمودند از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
-----------------------
کلاهبرداری با رسید جعلی در بهشهر/ کشف 201 رسید جعلی میلیاردی
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 کلاهبرداری که با ارائه رسیدی جعلی از طریق درگاه بانکی در گوشی همراه خود اقدام به خرید اجناس می کردند، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس فتا موفق شدند دو متهم را که با ارائه رسیدی جعلی از طریق درگاه بانکی در گوشی همراه اقدام به خرید اجناس در آن شهرستان می کردند، شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی این متهمان متواری ، در استان همجوار در اقدامی عملیاتی دستگیر شدند .
وی در ادامه، اظهار داشت: در تحقفیقات و بازجویی های به عمل آمده در تلفن همراه متهمان به تعداد 201 رسید جعلی به ارزش بیش از یک میلیارد و500 میلیون ریال و تاکنون 61 نفر مالباخته که از آنان جمعاً به مبلغ 600 میلیون ریال کلاهبرداری شده در استان های مازندران و گلستان شناسایی شده است.
سرهنگ عنایتی با اشاره به این که متهمان به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند تصریح کرد: متصدیان واحد صنفی ، ملاحظات ایمنی و امنیتی را درصنوف رعایت نموده ودرصورت موارد مشکوک مراتب را از طریق پلیس110 اعلام کنند.
-----------------------
کشف 5 تن چوپ قاچاق در میاندورود
سرپرست انتظامي شهرستان میاندورود از توقيف خودروی نیسان حامل 5 تن چوب جنگلي قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"شهرام باقری گلوردی" در تشريح اين خبر، بیان داشت: در راستاي اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با قاچاق فراورده های جنگلی، مووضع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری 11 در حين کنترل خودروهاي عبوري در یکی از محورهای اصلی، یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب را متوقف کردند.
سرپرست انتظامي میاندورود از کشف 5 چوب جنگلی که توسط متهم به صورت غیرمجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود خبر داد و خاطرنشان کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و چوب های قاچاق کشف شده نیز به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.
سرهنگ باقری با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی آسیب های زیست محیطی متعددی از جمله راه افتادن سیلاب ها و افزایش دما و کاهش منابع آبی زیرزمینی را به همراه دارد به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه سوداگری در خصوص منابع طبیعی،موضوع را در کمترین فرصت به پلیس 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار