از ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر؛
تابناک هرمزگان// اولین جشنواره قصه‌گویی استانی، سیمرغ قصه‌های فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بستک برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 30 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قصه‌گویی و توجه به فرهنگ ها، هویت ایرانی، اسلامی و احیای سنت های اصیل بومی و محلی با شعار آینده ساختنی است در حال اجرا است.

پشتکوهی افزود: قصه‌گویی ابزاری مهم و تاثیرگزار در رشد و پرورش خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس، تقویت و پرورش قدرت بیان و عواطف کودکان است که می توان بسیاری از آموزه‌های تربیتی، فرهنگی و احیای سنت‌های اصیل بومی را از طریق قصه به کودکان و نوجوانان آموخت، در همین راستا اولین جشنواره قصه گویی استان در شهرستان بستک در حال برگزاری است و این جشنواره در سال‌های آتی نیز در شهرستان‌های دیگر استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مدیر اجرایی ولی بستان فرماندار شهرستان بستک و دبیرخانه این جشنواره کانون پرورش فکری مرکز بستک می‌باشد.

زهرا رحمانی مسئول کانون پرورش فکری مرکز بستک و مسئول دبیرخانه جشنواره در خصوص شیوه اجرایی این جشنواره گفت: قصه گویان و علاقمندان گروه سنی نوجوان «۱۲ تا ۱۸ سال» و بزرگسالان« ۱۸ سال» به بالا می توانند جهت شرکت و ثبت نام در این جشنواره به مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان مراجعه کنند، سپس تا تاریخ ۱۰ بهمن بعد از دریافت و جمع آوری قصه‌ها توسط مسئولان مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان ، آثارداوری خواهد شد و دو قصه گوی برتر را به دبیرخانه جشنواره معرفی خواهند شد، و تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه داوران این جشنواره، قصه‌های رسیده به دبیرخانه را داوری خواهند کرد.

وی افزود :داوران این جشنواره سلیمان بنی هاشمی، طاهره مسافری کارشناس ادبی کانون استان و فاطمه رشید مربی فرهنگی کانون بستک می‌باشند.

رحمانی اعلام کرد: پس از رای هیئت داوران از ۱۲ نفر برگزیده این جشنواره در تاریخ ۱۹بهمن ماه طی مراسمی به صورت حضوری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اختتامیه این جشنواره تقدیر می‌شود.

گفتنی است قصه گویان برگزیده طی تاریخ ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه طی برنامه‌ای تحت عنوان «سفر سیمرغ قصه گوها» به مناطق مختلف شهرستان بستک سفر خواهند کرد و با برگزاری جشن قصه گویی برای کودکان شهر و روستای شهرستان بستک شادی و نشاط را به آن رقم خواهند زد. 

 لازم به ذکر است؛ این جشنواره با مشارکت و همکاری فرمانداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌های شهرستان و اداره آموزش وپرورش شهرستان بستک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: قصه گویی ، کانون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار