رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از شروع فاز اجرایی راه‌اندازی مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز در دهه فجر گفت: در این مرحله، خرید تجهیزات و اجرای زیرساخت‌های اولیه موردنیاز و مقدماتی پروژه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 30 January 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدعلی علویان‌مهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با اعلام خبر شروع فاز اجرایی راه‌اندازی مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز در دهه فجر گفت: در این مرحله، خرید تجهیزات و اجرای زیرساخت‌های اولیه موردنیاز و مقدماتی پروژه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

او گفت: با ایجاد مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه شهر هوشمند مهیا می‌شود و در این مسیر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز به‌عنوان هسته اصلی توسعه بستر خدمات شهر هوشمند در شهر شیراز، از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شهرداری الکترونیک با فراهم کردن زیرساخت‌های مهم و حیاتی همچون مرکز داده بهره می‌گیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، مرکز داده شهرداری شیراز یکی از بزرگ‌ترین مراکز مهم و استراتژیک برای تبادل، پالایش و پردازش حجم عظیمی از داده‌ها و ارتباطات منطقی بین نرم‌افزار‌های حیاتی شهرداری شیراز به شمار می‌رود.

علویان‌مهر با بیان اینکه امکان ایجاد تعاملات بین دستگاهی در درون مجموعه بزرگ شهرداری شیراز بر مبنای همین مرکز داده فراهم خواهد شد، گفت: با این امکان، رمز داده می‌تواند به‌عنوان سرویس‌دهنده اصلی خدمات شهرداری الکترونیک به شهروندان از یکسو و از سمتی، به‌عنوان مرکز نگهداری اطلاعات سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در سطح کلانشهر شیراز و استان فارس و حتی استان‌های همجوار عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار