امام جمعه قم بر لزوم تبلیغ و توسعه استفاده از نیروگاه های خورشیدی در مدارس این استان با توجه به اقلیم آب و هوایی قم تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ 30 January 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل سازمان توسعه مدارس قم و هیئت همراه که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اهمیت انجام ساخت و سازهای کارآمد به نفع عموم مردم اظهار کرد: خداوند متعال در آیه مبارکه «انّ اوّل بیت وُضع للناس للّذی ببکّه مبارکا ...» از مکه به عنوان اولین جایی که در زمین به نفع مردم ساخته شده یاد می فرماید؛ امری که نشانه ای از اهمیت ساخت و سازهای مناسب به نفع مردم است.

وی افزود: همچنین در این آیه از تعبیر «بیت» برای مکه استفاده شده و نه مسجد، که این امر نیز نشانه ای دیگر درباره اهمیت ساخت و سازهای مناسب با منافع عمومی است.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه به موضوع راهبردی افزایش جمعیت و تعلیم و تربیت نسل آینده پرداخت و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در این زمینه نقش ویژه ای بر عهده دارند.

وی همچنین درباره پیشنهاد اداره کل نوسازی مدارس استان برای حل مشکل یکی از مدارس نوساز در قم با استفاده از ظرفیت زمین های موقوفه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: در این باره با نظر خبرگان امر تلاش می شود تا هم مسائل شرعی مربوط به موقوفات و هم رفع مشکل این مدرسه نوساز و دیگر اماکن عمومی در دستور کار قرار داشته باشد.

امام جمعه قم در عین حال به ضرورت تبلیغ و توسعه استفاده از نیروگاه های خورشیدی در پشت بام مدارس استان توجه داد و گفت: اقلیم قم ایجاب می کند تا این امر مهم که به نفع همه دولت و مردم است به صورت جدی و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار