شهردار قم با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ که قرار است تقدیم شورای اسلامی شهر شود اعلام کرد: رقمی ‌نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی شده است. وی همچنین از احقاق کامل بودجه شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 30 January 2023

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: شهرداری قم حدود ۲۶ افتتاح بااعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان را داشته است و باید اعلام کنیم شهرداری قم در سال گذشته به بودجه‌ کامل خود رسیده است.

بیش از ۵ هزار میلیارد پروژه تا پایان سال افتتاح می شود

شهردار قم ادامه‌داد: با وجود چالش هایی که در سطح کشور در امور اجرایی وجود باید اعلام کنم ما دچار چالشی نشدیم و لازم به ذکر است اعلام شود تا پایان سال جاری و در دومین سال برنامه قم ۱۴۰۴ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

بودجه پیشنهادی شهرداری قم اعلام شد

سقائیان نژاد با اشاره به قرار داشتن در فصل بودجه اعلام‌ کرد: بودجه پیشنهادی ما رقمی‌ حدود ۷ هزار میلیارد تومان می باشد که برخی از سرفصل های آن شامل ارقام ذیل خواهد بود:

بهسازی و روکش های آسفالت ۲۵۲ میلیارد

۲۰۶ میلیارد بودجه فرهنگی

وی ادامه داد: این رقم ممکن است در جلسه بررسی بودجه در صحن شورای اسلامی شهر اضافه هم شود و در قسمت محیط زیست و خدمات شهری یک هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده ایم.

شهردار قم در ادامه بیان کرد: هر سال بودجه را به شورا می دادیم و جزییات آن را اعلام می کنیم و شورا حق بررسی و تصویب دارد و در زمینه بودجه سال آینده اختلافی را شاهد نیستیم.

۳۵ تقاطع غیر هم سطح در قم ساخته می شود

شهردار قم‌ گفت: در برنامه قم ۱۴۰۴ پیش بینی ساخت ۳۵ تقاطع را داریم‌ که در ۵ مسیر ساخته می شود و از جمله آن ها محور فردوسی می باشد که حدود ۱۱ تقاطع خواهد شد. صدوق- فردوسی، میدان زین الدین، میدان ارتش از جمله مسیر هایی هستند که در سال آینده تقاطع های آن ها کلید خواهد خورد.

برنامه برای خرید ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در قم

سقائیان نژاد گفت: برای خرید ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی برنامه ریزی خواهیم کرد که در این راستا تسهیلات لازم برای خرید داده خواهد شد که موتورسیکلت های برقی می توانند به بهبود هوای پاک قم کمک کنند.

آخرین وضعیت مترو

شهردار قم همچنین بیان کرد: در طرح مترو فقط مشکل واگن داریم و دو ایستگاه کاملا آماده هستند و بقیه ایستگاه ها نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

توضیحات شهردار قم پیرامون حمایت از تیم های ورزشی

️شهرداری ها در گذشته حمایت های خوبی از تیم ها داشتند، حمایتی که در سطح ملی و قهرمانی هم صورت می‌گرفت اما با مصوبات جدید سیاست گذاری ها به سمت حمایت از ورزش های همگانی رفت و وظیفه شهرداری ها ایجاد زیرساخت شد.

️حمایت از تیم های انحصاری و ورزش های انفرادی نیازمند مصوبه شورای شهر می باشد که ساسیت شورای شهر اقدام در راستای اقدامات عمومی اجتماعی می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار