مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام خبر داد؛
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام گفت: ۱۲۳ مرکز اقامتی به شکل های گوناگون در این استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ 30 January 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  فرزاد شریفی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام اظهار داشت: توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارایه خدمات مناسب سفر برای اقشار مختلف است.

وی با بیان اینکه نوروز سال جاری یک نوروز متفاوت با سال های گذشته خواهد بود چرا که با ایام ماه مبارک رمضان مصادف است، تاکید کرد: هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی در استان برای ارایه خدمات بهتر در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه تعداد هتل ها در سطح استان ۱۰ واحد است، اضافه کرد: سه مهمانپذیر، ۵۶ واحد بوم‌گردی و ۵۴ واحد خانه مهمان نیز در استان ایلام آمادگی خدمات رسانی به مردم را در ایام نوروز دارند و در مجموع ۱۲۳ مرکز برای اسکان و پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.

شریفی یادآور شد: دائر کردن بازارچه های موقت صنایع دستی ، بهره گیری از توان تشکل های خصوصی و سازمان های مردم نهاد، استقرار راهنمایان مجوزدار در اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه پایگاه های میراث فرهنگی در محل آثار تاریخی مهم و معرفی و شناسایی آثار و جاذبه های گردشگری استان از جمله فعالیت هایی است که در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته است.

وی افزود: مدارس، مساجد و حسینیه های سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروزی نیز آمادگی لازم را برای حضور گردشگران دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره با اقدامات ویژه ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر در ماه مبارک رمضان گفت: الزام به رعایت شئونات ماه مبارک توسط کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی، پذیرایی از میهمانان با افطار ساده در مراکز اقامتی و ... از جمله این اقدامات است.

شریفی با اشاره به تقارن نوروز و رمضان و برگزاری آیین ها و رسومات مذهبی این ماه در استان ها از چهارم فروردین اظهار داشت: در ساعات شلوع نزدیک به اذان در سطح شهرها طرح های ترافیکی شکل می گیرد که استقرار گشت های انتظامی برای ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها ضرورت دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار