تابناک هرمزگان// "ایزوایکو" پشتیبان قدرتمند حمل و نقل دریایی ایران توانسته با همت جوانان نخبه کشور، تعمیر و ساخت هر نوع شناور و طراحی و تعمیر سکوهای نفتی و گازی و سیستم‌های مختلف از آب گیری و به آب‌اندازی را با موفقیت انجام دهد و به مرحله رقابت با صنایع مشابه در سطح جهان برسد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 29 January 2023
 

به گزارش تابناک از هرمزگان// مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که از سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی «بلواند فوس» پا به عرصه وجود گذاشته است، اکنون با تحویل سه فروند شناور کانتینربر اقیانوس پیما، ساخت یک فروند نفتکش، طراحی و ساخت یک فروند شناور پشتیبان صیادی، ساخت انواع بارج، لندینگ کرافت و شناورهای جمع‌آوری آلودگی نفتی و شناورهای مسافری تحت کلاس و استانداردهای بین المللی کارنامه روشنی را از فعالیت در حوزه نوسازی ارائه کرده است و همچنین در حوزه تعمیرات نیز با تعمیر انواع شناورها از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین سایز موجود در جهان خود را به عنوان حامی قدرتمند برای حمل و نقل دریایی کشور به اثبات رسانده است.

از آنجایی که امروز پشتیبانی ایزوایکو از شرکت ملی نفتکش ایران نقشی اساسی در تداوم جریان صادرات نفت و فراورده های نفتی و به تبع آن در اقتصاد کشور داشته است لذا در این راستا «حسین شیوا» مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از امکانات، توانمندی ها و طرح‌های در دست انجام این مجتمع بازدیدکرده و در جریان این بازدید در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران ایزوایکو به بحث وتبادل نظر در خصوص ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک میان ۲ شرکت پرداختند.

حسین علائی رییس هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از توسعه صنعت دریایی و پیشرفت چشمگیر ایزوایکو نسبت به سال‌های گذشته از مدیران این شرکت خواست ایزوایکو را به جایی برسانند که شرکت ملی نفتکش جز ایزوایکو به جایی دیگر فکر نکند، دستاوردی که با توجه به توانمندی مهندسان و تیم مدیریتی ایزوایکو دور از ذهن نبوده و به زودی محقق خواهد شد.

معاون امور فنی شرکت ملی نفتکش ایران نیز در این نشست با اشاره به دومین داکینگ موفق یک نفتکش ۳۰۰ هزار تنی در ایزوایکو گفت: در گذشته اینکه بتوانیم یک کشتی VLCC را داخل کشور ازآبگیری و تعمیر کنیم آرزویی دور از ذهن و دست نیافتنی بود اما امروز با تکیه بر توان و دانش مهندسان داخلی و امکانات و سیستم های مدرن داکینگ شناور در ایزوایکو این آرزو میسر گشته و حتی با بزرگترین یاردهای دنیا رقابت می کنیم.

آمادگی ایزوایکو برای ساخت کشتی‌های افراماکس و نفتکش VLCC

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از زمینه های فعالیت مجمع امکانات و توانمندی‌ها، طرح‌های انجام شده و در دست انجام و همچنین طرح‌های توسعه ای این مجتمع صنعتی ارائه کرد و گفت: رسالت و نیاز جدی ایزوایکو در واقع به پروژه ساخت شناورهاست که این مجموعه از آمادگی کامل برای ساخت کشتی های افراماکس و شناورهای نفتکش وی.ال.سی.سی VLCC برخوردار است.

سلمان ضربی افزود: ایزوایکو پیش از این نیز با انجام طرح‌هایی نظیر ساخت نخستین اقیانوس پیماهای داخلی، ساخت نخستین شناور پشتیبان صیادی کشور، ساخت نخستین آمبولانس دریایی تمام آلومونیومی کشور و طرح های بیشمار دیگری از این قبیل به اثبات رسانده که پیشتاز نخستین ها در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ فروند شناور به طور همزمان در ایزوایکو درحال تعمیرات است، اظهار کرد: همچنین عملیات داکینگ چهار شناور بزرگ در این مجتمع همزمان در یک حوض که در کشور و منطقه بی سابقه و نخسین بار است، درحال انجام است.

مدیرعامل مجتمع ایزوایکو با بیان اینکه ایزوایکو بازوی پشتیبان شرکت ملی نفتکش است، افزود: همه تلاشمان را می کنیم تا درفضای رقابتی کارفرماهای اصلی را در کنار خود داشته باشیم.

از آنجایی که طبق اعلام مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از ظرفیت ساخت ایزوایکو در حال حاضر خالی و آزاد است؛ لذا تلاش این مجموعه این است که پروژه های مختلفی را از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران جذب کند.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
برچسب ها: ایزوایکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار