مدیر کل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون کرمانشاه گفت: همچنان بانوان تنها ۵درصد از اهدا کنندگان خون را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 29 January 2023

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه ذخایر خون ما کافی است اما کاهش مراجعه کننده داشته و روزهای آینده پیش بینی برف و باران شده است که قطعا با کاهش اهدا کنندگان مواجه می شویم، همانطور که همیشه اعلام کردیم یکسری فرآورده داریم که سه روز قابلیت نگهداری دارد و اگر دو روز اهدا قطع شود قطعا روز سوم در تامین این فرآورده حیاتی دچار مشکل می شویم.

وی افزود: به همین دلیل نیاز به حضور مداوم اهدا کنندگان داریم و امیدواریم در روزهای سرد سال بیماران را فراموش نکنند و برای تامین خون و فرآورده های مورد نیاز بیماران به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر مراجع داشتیم که از بین این ها بیش از 4 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند این آمار از ابتدای دی ماه است که پویش چتر سرخ زندگی را با توجه به فرا رسیدن فصل سرما آغاز کردیم، بیش از ۶ هزار نفر مراجعه اهدای خون داشتیم که از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند و حدود ۵ درصد از این افراد را خانم ها تشکیل دادند.

وی گفت: انتظار داریم آمار خون گیری بانوان بیش از این باشد و با توجه به اینکه روزهای آینده هم با سرد شدن هوا و ریزش برف و باران همراهیم احتمال کاهش اهدا کنندگان را داریم.

میرزاده تاکید کرد: این مدت از بسیج مراجعه کننده داشتیم و در ایام ولادت حضرت فاطمه بانوان بسیجی جهت اهدای خون مراجعه کردند که جای قدردانی دارد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار