حجت الاسلام تحریری معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تبیین مسئولیت افراد در قبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گفت: تمامی مسئولیت قانونی اقدامات در صفحات و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی بر عهده دارنده صفحه است.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 29 January 2023

به گزارش تابناک قم، معاون دادستان قم در تشریح اقدامات رایج مجرمانه در فضای مجازی که منجر به پیگرد قضایی می‌شود، افزود: هر شخص نسبت به تولید محتوا، انتشار و به اشتراک گذاردن مطلب در صفحه خود، محتوای کامنت‌های دیگران در این صفحه و لایک مطالب دیگران مسئولیت قانونی دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل تحریری توهین به مقدسات، شخصیت ها، باورها، اعتقادات و اقوام، تبلیغ نژادپرستی، تهدید، انتشار اکاذیب، انتشار شایعات، تولید و انتشار اخبار و اطلاعات و تحلیل‌های غیر واقعی از شرایط، پدیده‌ها و حوادث را در شبکه‌های مجازی دارای عناوین مجرمانه خواند که قانونگذار برای آن مجازات در نظر گرفته است.

این مقام قضایی، تبلیغ خشونت، دعوت به تجمعات غیر قانونی، دعوت به اعتصابات، تبلیغ و ترویج اقدامات منجر به اغتشاشات، آموزش ساخت سلاح، تشویش اذهان عمومی، ترویج مسائل ضد امنیتی و فرهنگی، سیاه نمایی، انتشار مطالب علیه وحدت ملی و انجام فعالیت‌های تجزیه طلبانه در صفحات مجازی را نیز غیر قانونی و مشمول پیگرد دانست.

معاون دادستان قم در بیان دیگر اقدامات مجرمانه رایج در صفحات مجازی تصریح کرد: قرار دادن سیم کارت و یا گوشی در اختیار افراد دیگر برای انجام اقدامات مجرمانه، جعل عنوان شخصیت‌ها و افراد شناخته شده از طریق ساخت اکانت‌های جعلی، ایجاد، مدیریت و عضویت در صفحات گروه‌ها و کانال‌هایی که اقدام به انتشار مطالب غیر قانونی می‌کنند، تگ و هشتگ در راستای فراخوان‌ها و اقدامات گروه‌های غیرقانونی و ضد امنیتی، درج نظرات غیر مجاز سایر افراد در صفحه شخصی خود و درج این نوع نظرات در صفحه دیگران نیز از موارد مجرمانه در فضای مجازی است که برخورد قضایی به همراه خواهد داشت.

وی به دارندگان صفحات در فضای مجازی نسبت به مسئولیت قانونی تحرکات و اقداماتشان هشدار داد و گفت: تمامی اقدامات مجرمانه صورت گرفته در فضای مجازی و بستر شبکه‌های اجتماعی در رصد و اشراف کامل دادستانی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان بوده و با متخلفان وفق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار