فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ارتباط اخبار پخش شده در برخی از فضای مجازی درخصوص پناهگاه حیات وحش قراویز در شهرستان سرپل‌ذهاب، را تکذیب کرد و هشدار جدی داد با توجه به‌ اینکه انتشار این اخبار از مصادیق نشر اکاذیب، جریحه‌دار کردن افکار عمومی و اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود، لذا عواقب پیگیری قضایی متوجه اشخاص منتشر کننده خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 29 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس اصغر آغاز، فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: اخیرا در فضای مجازی اخباری منتشر شده در خصوص شکار آهوان پناهگاه حیات وحش قراویز شهرستان سرپل‌ذهاب توسط برخی از افراد، مسؤولان و مدیران نسبت داده و مدعی شده که برخی افراد در منطقه فوق اقدام به شکار می‌کنند.

وی ضمن تکذیب  شکار آهوان در منطقه پناهگاه حیات و حش قراویز، گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با تشکیل پرونده در دادسرا از تولید کننده و منتشر‌کنندگان این اخبار به جرم نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی طرح شکایت کرده‌ است. 

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا با صدور احضاریه افرادی نیز به پلیس فتا و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب جهت ارائه توضیحات فراخوانده شدند.

وی یادآور شد: اینک پس از گذشت چند روز مجدداَ این موضوع کذب در فضای مجازی در حال انتشار است. این در حالی است که با توجه به راه‌اندازی دو پاسگاه محیطبانی در منطقه،گشت و پایش مستمر و شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان، حضور نیروهای نظامی در داخل منطقه و همچنین همکاری افراد و بومیان منطقه در خصوص گشت و کنترل تاکنون هیچ موردی مبنی بر وجود شکارچیان ساماندهی شده در پناهگاه حیات وحش مشاهده نگردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سرشماری پستانداران که هر ساله در ابتدای آذرماه آغاز و تا ابتدای دی‌ماه ادامه دارد، خوشبختانه پایش صورت گرفته از آمار و تعداد حیات وحش پناهگاه قراویز بیانگر افزایشی بودن این گونه(آهو) ارزشمند از حیات وحش است که نشان از تلاش محیطبانان، همراهی و همکاری سازمان‌های مردم نهاد، نهادهای نظامی و عموم مردم شریف و دوستدار محیط زیست در خصوص فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در حفاظت و حراست از این انفال الهی است.

اصغر آغاز در پایان ارتباط اخبار پخش شده در برخی از فضای مجازی در خصوص پناهگاه حیات وحش قراویز در شهرستان سرپل‌ذهاب ، را موکداً تکذیب کرد و هشدار جدی داد با توجه به‌ اینکه انتشار این اخبار از مصادیق نشر اکاذیب، جریحه‌دار کردن افکار عمومی و اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود، لذا عواقب پیگیری قضایی متوجه اشخاص منتشر کننده خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار