نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تریبون مجلس فرصتی مناسب برای بیان دغدغه و مشکلات و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان است.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 29 January 2023

به گزارش تابناک لرستان، مرتضی محمودوند در این خصوص اظهار کرد: خوشبختانه بنده در این مدت سه سالی که به عنوان نماینده مردم در مجلس فعالیت دارم هیچ فرصت و تریبونی را از دست نداده و حتی از زمان‌هایی که وقت قانونی برای صحبت در مجلس نداشته‌ام هم استفاده کرده‌ام.

وی بیان کرد: همچنین معتقدم در حوزه وظایف نظارتی نه تنها کوتاهی از جانب ما صورت نگرفته بلکه با شجاعت و به دور از هر گونه عافیت‌طلبی، بسیاری از خطوط قرمز را هم حفظ کرده‌ایم و نتیجه این شده که تاریخ لرستان در حوزه پارلمان تغییر کرده است.

تخصیص بودجه لازم برای آزادسازی حریم قلعه

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به تخصیص بودجه لازم برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، عنوان کرد: از آنجایی که ثبت جهانی قلعه، مستلزم آزادسازی حریم آن است باید مجموعه نظامی سپاه به مکان دیگری منتقل شود تا این آزادسازی انجام شود همانطور که ارگان‌هایی مثل دانشگاه، ارتش، زندان جابجا شدند.

وی ادامه داد: تاکنون مبالغی به سپاه پرداخت شده ولی چون در قسط آخر تأخیر ایجاد شده بود هنوز نقل مکانی اتفاق نیفتاده لذا تلاش ما این است که پول باقی مانده را تأمین کنیم تا هر چه سریعتر حریم قلعه آزاد شود؛ با اعتباراتی که پیش‌بینی شده این نوید را به مردم می‌دهیم که در سال ۱۴۰۲ قلعه فلک‌الافلاک به ثبت جهانی خواهد رسید.

محمودوند با بیان اینکه در حال ثبت جهانی دره خرم آباد نیز هستیم، تصریح کرد: باستان‌شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی به وجود آثار تاریخی منحصربفردی که در لرستان وجود دارد غبطه می‌خوردند اما چون این آثار به ثبت جهانی نرسیده‌اند برای گردشگران خارجی ناشناخته هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ثبت جهانی الزاماتی دارد و باید مقدمات آن فراهم شود حتماً تحولات چشمگیری در حوزه گردشگری لرستان ایجاد می‌شود و شاهد رونق صنعت توریسم خواهیم بود؛ در واقع ثبت جهانی آثار تاریخی، بزرگترین خدمتی است که می‌توان در این حوزه انجام داد و یک دستاورد مهم به شمار می‌رود.

احیای سد معشوره و بختیاری

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: در سفر آقای قالیباف به لرستان این قول را گرفتیم که سد بختیاری به زودی تعیین تکلیف شود و طی چهار تا پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد همچنین ارتفاع تاج سد که در خیانتی کاهش پیدا کرده بود به همان مقدار اولیه بازگشت چون قرار است سد بختیاری بلندترین سد منطقه باشد و ارتفاع آن است که جاذبه توریستی ایجاد می کند.

محمودوند بیان کرد: مجوز احداث «پالایشگاه نفت»، «پتروشیمی» و «تولید سازه‌های انبوه سازی» را برای استان گرفتیم درحالی که قرار بود امتیاز قطعات پیش ساخته ساختمان به اصفهان یا تبریز داده شود که غرب کشور را پوشش دهند اما ما بزرگترین هلدینگ وزارت دفاع را مجاب کردیم که لرستان را برای این موضوع انتخاب کند که مورد موافقت هم قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار