معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توزیع یکهزار و ۳۰۰ تن برنج خارجی با قیمت مصوب و به منظور تنظیم بازار در استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 29 January 2023

به گزارش تابناک لرستان، حسین میردریکوند در این باره افزود: ۱۸۵ مباشر در استان و ۳۰ فروشگاه در شهرستان ها برای توزیع این کالا مشخص شده است و بنا بر مصوبات تنظیم بازار، هرکیلوگرم برنج ۱۹۰ هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد.

وی با بیان اینکه محموله کامل این برنج تا ۱۰ روز آینده در استان تخلیه می شود تصریح کرد: مصرف سرانه برنج در استان ۲۵ کیلوگرم و سالانه حدود یکهزار تن است بنابراین در حال حاضر کمبود یا تشنجی در خصوص وجود این کالا و قیمت آن در بازار استان وجود ندارد.

توزیع ۱۰۰ تن گوشت قرمز

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: ۵۰۰ تن سهمیه گوشت قرمز منجمد به استان ذخیره سازی شده و با توجه به اینکه این گوشت از دامداران و عشایر استان خریداری شده است بسیار با کیفیت و مرغوب است.

میردریکوند ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ تن از این کالای اساسی در بازار استان توزیع شده است ادمه داد: قیمت هرکیلوگرم از این گوشت ها بسته به نوع و لاشه، از ۱۲۳ تا ۱۵۵هزار تومان است و فروشگاه های متصل به سامانه " کابوک" می توانند آن را توزیع کنند.

وی مصرف ماهانه گوشت قرمز در لرستان را ۶۰ تن برشمرد و تصریح کرد: توزیع این گوشت ها تا اواسط اردیبهشت سال بعد ادامه دارد و بعد از آن نیز محموله جدید وارد استان خواهد شد همچنین تمامی فروشگاه های مخصوص توزیع این اقلام موظف به نصب بنر در محل شده اند.

ذخیره ۲۰۰ تن میوه شب عید

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین اضافه کرد: ۲۰۰ تن میوه مخصوص بازار شب عید خریداری و ذخیره سازی شده است که در زمان لازم و نیاز بازار، توزیع خواهد شد.

میردریکوند بیان کرد: ۱۵۰ تن پرتغال و ۵۰ تن سیب در سردخانه های استان ذخیره شده است و قیمت نهایی آن در زمان توزیع اعلام می شود چراکه در صورت اعلام نرخ در شرایط کنونی، احتمال سواستفاده دلالان و تشویش بازار پایان سال وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار