از قطع سهیمه آرد تا لغو امتیاز در انتظار نانوائی‌های متخلف در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 29 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری این استان در جلسه کار گروه گندم، آرد و نان استان گفت: تعطیلی غیرمجاز برخی نانوایی‌ها گلایه‌مندی شهروندان را در پی داشته است لذا باید برنامه کاری ماهانه در هرنانوایی نصب شود تا شهروندان از آن اطلاع داشته باشند و از تعطیلی‌های غیرمجاز نیز جلوگیری شود.

حسن رضاپور خواستار نظارت مستمر فرمانداران، سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی بر فعالیت و رصد تخلفات نانوائی‌ها شد و افزود: پخت نان با کیفیت حق مردم است به همین خاطر واحد‌های نانوائی که مرتکب تخلف شوند در مرحله اول سهیمه یارانه آرد آن‌ها قطع و در صورت تکرار تخلف، لغو امتیاز شده و به متقاضی دیگر واگذار می‌شود.

رضاپور با اشاره به ضرورت درج قیمت‌ها در نانوایی‌ها و کنترل اندازه چانه اضافه کرد: برای جلوگیری از تخلفات اتحادیه صنفی نانوائی‌ها به تهیه بنر و درج قیمت و شماره تلفن رسیدگی به شکایات شهروندان و نصب آن در دید عمومی مکلف کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت ساعت کار مجاز نانوایی‌ها ادامه داد: بی نظمی در ساعات کاری و همچنین تعطیلی‌های غیر مجاز و خودسرانه باعث سردرگمی و بروز مشکلات برای مردم می‌شود و ضرورت دارد نظم درساعت پخت نانوایی‌ها باید به صورت جدی رصد و بر اساس دستورالعمل نظارت و پیگیری شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواستار نظارت دقیق بر نحوه توزیع آرد در بین نانوایی‌ها شد و گفت: در شهرستان‌هایی که کمبود نان جدی است اگر نانوایی‌های که بتواند تمام وقت در طول شبانه‌روز خدمت ارائه دهند امکان تامین سهمیه آزاد برای آن‌ها وجود دارد.

رضاپور با بیان اینکه پخت نکردن نان به میزان لازم حاکی از کم کاری و یا قاچاق و تخلف دیگر است گفت: فعالیت ها، رفتار، ساعات کاری نانوایی‌ها و کیفیت بخشی به نان تحت نظارت و کنترل جدی قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار