معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی هنوز امکان انتقال پیکر کوهنورد فوت شده کرمانشاهی به پایین ارتفاعات پرآو وجود ندارد، گفت: در تلاشیم از ظرفیت بالگرد هوانیروز برای این منظور استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 29 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا اکبر عیوضی با اشاره به گزارش‌های مردمی در روز جمعه(هفتم بهمن) مبنی بر وقوع حادثه برای دو کوهنورد در ارتفاعات پرآو، گفت: به دلیل شرایط جوی امکان امداد هوایی برای این دو کوهنورد وجود نداشت، اما با حضور تیم‌های هلال احمر و حرکت زمینی آنها به محل وقوع حادثه، خوشبختانه یکی از کوهنوردان نجات یافت.

وی با اشاره به تداوم جست و جو برای یافتن فرد دوم، عنوان کرد: روز گذشته با تلاش‌های نیروهای هلال احمر پیکر فرد دوم که متاسفانه به دلیل سقوط از ارتفاع فوت کرده بود، پیدا شد، اما به دلیل شرایط نامناسب جوی در ارتفاعات امکان انتقال پیکر وی به پایین وجود نداشت.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه از ادامه تلاش برای انتقال پیکر کوهنورد فوت شده خبر داد و تاکید کرد: طی جلساتی که با هوانیروز داریم پیگیریم که از ظرفیت بالگرد هوانیروز برای انتقال پیکر این فرد استفاده کنیم.

عیوضی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر پیکر این کوهنورد به پایین منتقل شده و تحویل مراجع مربوطه شود.

وی همچنین به افراد توصیه کرد با توجه به شرایط جوی نامناسب کنونی و احتمال وقوع برف و کولاک، از صعود به ارتفاعات خصوصا به صورت انفرادی خودداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار