یک خطری که دین را تهدید میکند تفرقه در دین است که بسیار مهم است، این شان امروز به روحانیت منتقل شده، اینها هم باید این دو وظیفه یعنی اقامه دین و جلوگیری از ایجاد تفرقه در دین عمل کنند
کد خبر: ۱۰۸۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 26 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جامعه روحانیت امروز باید در مسیر امامت به دو وظیفه اقامه دین و جلوگیری از ایجاد تفرقه در دین عمل کنند و باید بین خودشان منسجم‌تر باشند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعت شهرستان قائمشهر، ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: این گردهمایی برای دومین بار پس از قائمشهر در ساری برگزار می‌شود، از دست اندرکاران برگزاری آن تشکر میکنم.

وی با اشاره به آموزه امام هادی (ع) در زیارت جامعه، افزود: ایشان در شان امامان فرمودند خداوند امامان را به‌عنوان اینکه جانشین خدا در روی زمین باشند انتخاب کرده، نگاه دین و ما به این امامان و نگاه امامان به ما نگاه جانشینی است اما در دنیای مادی و سکولار امروز نگاهش به بشر نگاه جایگزینی است، جانشینی یعنی در طول خدا، جایگزینی یعنی خدا برود کنار! اینکه بشر برای خودش قانون و حکومت درست کند بدون اینکه نیازی به خدا باشد.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه معصومین ما عبد و بنده خدا هستند، تاکید کرد: وظیفه و شانی جز اینکه دین را پیاده کنند نداشتند، مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با رییس سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند که همه دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند تا حرف خدا روی زمین نماند.


نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: یک خطری که دین را تهدید میکند تفرقه در دین است که بسیار مهم است، این شان امروز به روحانیت منتقل شده، اینها هم باید این دو وظیفه یعنی اقامه دین و جلوگیری از ایجاد تفرقه در دین عمل کنند، امروز به‌وجود آمدن گروهک‌های انحرافی همین یمانی‌ها، انجمن حجتیه ها و هزاران گروه دیگر که به نام دین و امام زمان (عج) تشکیل شدند هر کدام دین را یک جور معنا می‌کنند، امروز که ما به برکت انقلاب اسلامی و اینکه میشود رژیم اسلامی را جایگزین کرد پی بردیم در حال زدن ریشه آن هستند، شیعه های انگلیسی جمع شدند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: خطرناکتر از همه همین گرایش‌های حوزوی انحرافی دینی غلط است، چنین جمع‌هایی که نگاه درست و خلیفه الهی دارند و میخواهند وحدت و انسجام در دین را رعایت کنند باید بین خودشان منسجم‌تر باشند، البته مازندران در گذشته از جامعه سنتی روحانیت دارا بود که کدخدا منشی بود، بعد جامعه روحانیت مبارز در تهران شکل گرفته، حال تصمیم دارند در کشور براساس انتخابات هر شهر جمعی را به‌عنوان نمایندگان خود انتخاب کنند و تشکلی را شکل بدهند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار