رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدل اطلاع رسانی در آموزش و پرورش می تواند الگویی برای سایر نهادها و دستگاهها باشد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 25 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید ولی موسوی در نخستین نشست شورای اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش شهرستان دنا که برای اولین بار برگزار شد گفت: در آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تلاش شده تا با روایتگری اول از بروز شایعات در حوزه تعلیم و تربیت جلوگیری شود.

وی،اقناع سازی افکارعمومی را مهمترین راهبرد روابط عمومی در آموزش وپرورش عنوان کرد وگفت: عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق موجب وارونه نمایی واقعیت ها می شود 

رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان، تشکیل شورای اطلاع‌رسانی برای اولین بار در تاریخ آموزش وپرورش استان را اقدامی ابتکاری در راستای انسجام و هماهنگی در عرصه اطلاع‌رسانی برشمرد وگفت: آموزش وپرورش با داشتن بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز و ۱۴ هزار فرهنگی و حجم عطیم مخاطبان اولیاء دانش‌آموزان، دریایی از ظرفیت است که در حوزه اطلاع‌رسانی باید صدای واحدی از آن شنیده شود.

موسوی افزود: روابط عمومی باید ازیک طرف صدای مردم، اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان و از طرف دیگر حافظ نظام درونی و بیرونی دستگاه باشد که انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها در آموزش وپرورش از حالت سنتی خارج و به سمت تخصصی شدن پیش روند، چرا که به اقتضای زمان باید تغییراتی ایجاد شود و روابط عمومی ها باید بتوانند انسجام درونی و وحدت بیرونی دستگاهها را فراهم کنند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: ما در روابط عمومی علاوه بر اطلاع رسانی ماموریت تربیتی نیز داریم بنابراین اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز به خودش افتخارکند.

وی بر استفاده از فضای مجازی و تکیل شبکه یکپارچه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: با ایجاد شبکه اطلاع رسانی در فضای مجازی اطلاعات و اخبار موثق به موقع به جامعه مخاطب ارسال می شود

موسوی گفت: روایت اول و جریان سازی از وظایف مهم روابط عمومی هاست و باید تلاش کنیم در اطلاع رسانی تولید اخلاق ، امید ،محبت و همبستگی اجتماعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی همواره مهم بوده و امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: مدل اطلاع رسانی در آموزش و پرورش می تواند الگویی برای سایر نهادها و دستگاهها باشد.

موسوی بر اجرای صبحگاه اداری در ادارات آموزش وپرورش در آغاز هر هفته تأکید کرد و گفت: صبحگاه اداری باید به یک کارگاه آموزشی تبدیل شود و در این صبحگاه‌ها اطلاعات و آگاهی‌های لازم واحد‌های مختلف اداری ارائه و منباست‌های دینی وملی گرامی داشته شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان بر لزوم اطلاع‌رسانی از ناحیه روابط عمومی تأکید کرد و گفت: با توجه به رسالت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها باید همه‌ی اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها در همه ادارات آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق صرفاً از کانال روابط عمومی‌ها انجام شود تا شاهد پیوستگی در اطلاع‌رسانی باشیم.

وی، پاسخ گویی همراه با تکریم به ارباب رجوع را مهم عنوان کرد و گفت: با سعه صدر، خوش اخلاقی و خوشرویی به درخواست‌های ارباب رجوع پاسخ داده شود و با گفتگو و رویکرد فرهنگی مسائل را حل کنید.

موسوی، آموزش و پرورش را منبع تربیت‌کننده مدیران فردای کشور عنوان کرد و گفت: تمام مدیران شهرستانی، استانی و کشور از بستر آموزش و پرورش می‌گذرند و ما با تربیت دانش‌آموزان، نسل مدیران فردای کشور را تربیت می‌کنیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش استان، بر ارتباط و تعامل با رسانه های فعال در عرصه آموزش وپرورش تاکید کرد وگفت: در رویکرد جدید جهت انسجام بخشی به اطلاع‌رسانی و شنیدن صدای واحد، هرگونه مصاحبه در سطح ادارات آموزش وپرورش و مدارس با هماهنگی روابط عمومی امکان‌پذیر است.

وی بر شکل‌گیری کمیته مناسبت‌های ملی و مذهبی تأکید کرد وگفت: با تشکیل کمیته مناسبت‌ها، مسائل دینی و مذهبی را در آموزش وپرورش باید پر رنگ‌تر برگزار کنیم و برای حفظ هویت اسلامی وایرانی دانش‌آموزان تلاش مضاعفی داشته باشیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان ، انسجام و هماهنگی درون وبیرون دستگاهی در آموزش وپرورش را از وظایف روابط عمومی‌ها عنوان کرد وگفت: قدردان همه همکاران اداری هستیم، همه دست به دست هم دهیم باصفا و صمیمیت و همدلی کار‌ها را پیش ببریم و فضیلت‌های خوب انسانی واخلاقی را در ادارات ساری و جاری کنیم.

وی بر ارتباط روابط عمومی ها با مدیران مدارس و دانش آموزان نیز تاکید کرد وگفت: دانش آموزان کسانی هستند که گام دوم انقلاب را رقم خواهند زد لذا روابط عمومی ها می توانند می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

موسوی، بر همکاری سایر بخش ها با روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: مسئول روابط عمومی دائما باید در میدان حضور داشته باشد و به رصد اطلاعات بپردازد.

  رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان، تعامل با رسانه ها را از مهمترین رویکردهای آموزش وپرورش برشمرد و گفت: رسانه ها نه تنها تهدید برای تعلیم و تربیت نیستند بلکه ظرفیت بسیارخوبی برای ایفای نقش نظارتی جامعه برعملکرد آموزش و پرورش هستند.

وی از مدیران روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق آموزش وپرورش خواست، در پرتو کار حرفه‌ای و انعکاس اخبار آموزش و پرورش، زمینه ساز افزایش روحیه‌امید ونشاط در بین مردم و اعتلای فرهنگ این مرزبوم باشید

موسوی در پایان با ابراز رضایت از تلاشهای روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان دنا گفت: روابط عمومی آموزش وپرورش دنا در شبکه سازی اطلاع رسانی مدیران مدارس رتبه اول استانی را کسب نموده است که جای تقدیر دارد. 

اکبریان کارشناس روابط عمومی شهرستان دنا نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های روابط عمومی در این شهرستان پرداخت و گفت: تلاش کردیم با تعامل با مدیر معاونتهای مختلف و رسانه ها به بهترین نحو ممکن اطلاع رسانی به موقع و به هنگام از مسائل و رویدادهای آموزش وپرورش داشته باشیم.

وی از همکاری مدیر و مجموعه عوامل اداری با روابط عمومی آموزش وپرورش تقدیر کرد وگفت: رضایت مندی ارباب رجوع و توجه به شناسایی و معرفی معلمان و دانش آموزان خلاق در دستور کار روابط عمومی قرار دارد.

در این جلسه که مدیر آموزش وپرورش شهرستان دنا ، معاون آموزشی، معاون پرورشی،حراست و وسایر کارشناسان اداری آموزش وپرورش شهرستان دنا حضور داشتند اعضا نظرات و دیدگاه‌های خویش را در عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بیان و از تحول آفرینی و عملکرد اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان تقدیر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار