مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت ۲۴ بنای تاریخی استان تعیین تکلیف و تک برگی شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 23 January 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: ۲۴ بنای تاریخی مجهول‌المالک ملی از اراضی میراث‌فرهنگی استان شناسایی و ضمن تعیین دقیق حدود اربعه، اسناد تک برگی آنها هم دریافت شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت ۱۲ بنای تاریخی نیز در دست پیگیری است و به زودی تک برگی خواهد شد.
مرزبان با اشاره به اینکه وضعیت دقیق مکان اراضی یادشده در سال‌ها و دهه‌های گذشته عمدتا نامعلوم بودند، افزود: این اسناد تک برگی شامل: ۹ سند متعلق به شهرستان اراک، دو سند مربوط به شهرستان فراهان و کمیجان، دو سند مربوط به شهرستان دلیجان، یک سند متعلق به شهرستان تفرش، سه سند متعلق به شهرستان زرندیه، دو سند در شهرستان خمین، یک سند در شهرستان ساوه و چهار سند مالکیت بنای تاریخی متعلق به شهرستان آشتیان بوده‌اند که با پیگیری های واحد حقوقی اداره کل اسناد مالکیت آنها تک برگی و بنفش شدند.
او این اقدامات را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها می‌بایست همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی بدل شود که در این باره واحد حقوقی متولی اجرای آن شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: بزرگترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم است که پیش از این حدود اربعه آن مشخص نبود و با این اقدام امیدواریم بتوانیم در آینده برای عرصه‌های دیگر مجموعه‌های ملی و جهانی موجود در شهرستان اقدام حقوقی مناسبی صورت دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار