نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:رعایت حجاب و عفاف در دستورات دینی مورد تاکید است و نباید نسبت به این فریضه مهم دینی بی‌توجه بود، زیرا عدم رعایت آن موجب ترویج بی‌بند و باری در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 21 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود:صیانت و حفاظت از حجاب اسلامی، سلامت جامعه را در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان تضمین می‌کند.
وی بیان کرد: حوادث اخیر و تبعاتی که کشور در ادامه با آن مواجه شد، هشداری بود که عده‌ای از افراد بی‌هویت به آن دامن زدند و شبکه‌های تلویزیونی معاند نیز به آن پرداختند.
امام جمعه اراک گفت: بستر فضای مجازی در حوادث اخیر فرصتی برای فریب خوردگان و برخی افراد که با نظام لجاجت دارند، فراهم کرد تا با خشونت، به مردم و اموال دولتی آسیب وارد کنند.
آیت الله دری نجف آبادی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله جهاد تبیین، افزود: باید از دانش و ظرفیت استادان برجسته در جهاد تبیین در موضوع مهم جامعه یعنی عفاف و حجاب استفاده شود.
وی بیان کرد: استفاده از توان حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان و تبلیغات اسلامی در حرکت همسو و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می‌تواند، خلاءهای موجود را پرکند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ریشه بیشتر مشکلات در مسایل اقتصادی قرار دارد و باید روی اشتغال مولد کار جدی صورت گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به کمبود تولید داخلی چادر مشکی اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ میلیون قطعه پارچه چادر مشکی در کشور نیاز است که ۳۰ تا ۴۰ میلیون قطعه از آن در داخل تولید می‌شود که این مهم باید تقویت شود.
وی همچنین به فرزندآوری اشاره کرد و افزود: برای فرزندآوری و جوانی جمعیت استان و در نهایت کشور به یک عزم جدی همگانی نیاز است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برخی دستگاه‌ها مسئولیت‌هایی در شورای عالی فرهنگی داشتند که نه تنها به وظایف خود عمل نکردند بلکه برخی خلاف وظایف عمل کردند و موجب شد تا اکنون در مقوله حجاب و عفاف در این شرایط قرار بگیریم.
علیرضا نظری افزود: باز بودن فضای تبلیغات دشمنان از دیگر عوامل به وجود آمدن برخی مشکلات اجتماعی در جامعه است و اکنون نیز که برخی از شبکه‌های مجازی فیلتر شده‌اند، اهداف فیلترینگ تامین نشده‌ است.
وی عدم جرم انگاری برای تولید، تکثیر و توزیع فیلترشکن را از جمله عوامل دست نیافتن به اهداف فیلترنیگ در کشور عنوان کرد و ادامه داد: اکنون قوانین رایانه‌ای بازدارنده در زمینه تولید، توزیع و تکثیر فیلترینگ در کشور وجود ندارد و افراد با استفاده از فیلترشکن می‌توانند از این شبکه‌ها استفاده کنند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به فیلترشکن‌ها برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را مشکل کرده‌ است.
نظری بیان کرد: در زمینه اقناع سازی اقدامات درستی در مدارس و دانشگاه‌ها برای دانش‌آموزان که طیف وسیعی از جامعه را شامل می‌شود، انجام نشده و نیاز است با تامین محتواهای تصویری، متون و استفاده از اساتید تاثیر گذار که قدرت اقناع سازی دارند اقداماتی در این زمینه انجام شود.
وی افزود: در میدان عمل نیز دستگاه‌های دولتی باید برخی الزامات قانونی را از کارکنان خود مطالبه کنند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام افرادی که در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند نسبت به رعایت اقدامات شرعی متعهد شده‌اند که باید این دستگاه‌ها این الزامات را در محیط کار و خارج محیط کار از کارکنان خود مطالبه کنند.
نظری بیان کرد: کسبه نیز برای دریافت مجوز کسب تعهداتی را پذیرفته‌اند که باید این الزامات و تعهدات را رعایت کنند و دستورالعمل‌های قانونی را در محل کسب و کار خود نصب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار